معاون سیاسی استاندار سمنان:

هرچه برنامه‌ها به سمت مردمی شدن پیش برود تاثیر بیشتری خواهد داشت

معاون سیاسی استاندار سمنان با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در ۵ تیرماه گفت: هرچه برگزاری برنامه‌ها در این هفته به سمت مردمی شدن پیش برود تاثیر بیشتری خواهند داشت.

هرچه برنامه‌ها به سمت مردمی شدن پیش برود تاثیر بیشتری خواهد داشتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان گفت: همه ساله روز ۵ تیر به عنوان روز مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده که برنامه‌های این هفته نباید محدود به همین روز باشد بلکه در بحث مبارزه با مواد مخدر در حوزه پیشگیری مقابله و درمان باید به صورت روتین در طول ایام‌سال برنامه‌هایی در این خصوص برگزار شود.

وی افزود: تقدیم ۴۰۰۰ شهید مواد مخدر نشان دهنده عزم‌جدی نظام جمهوری اسلامی ایران برای مقابله و مبارزه با این سم خطرناک در کشور است.

لزوم جدیت پیگیری برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر استان سمنان 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه برگزاری این برنامه‌ها در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر باید جدی‌تر پیگیری شود ادامه داد: این‌نامگذاری‌ها صرفا برای یادآوری بوده و در طول هفته مبارزه با مواد مخدر باید اکثر هم استانی‌های عزیز در جریان این برنامه‌ها قرار گرفته و اجرای برنامه‌ها محدود به یک منطقه و اداره خاص نباشد.

خجسته پور هم چنین اضافه کرد: برنامه‌ها باید گسترش فراوانی داشته باشد تا افرادی که در بیشتر در معرض مصرف مواد مخدر هستند تحت تاثیرقرار گیرند.

برنامه‌های اجرایی نباید در مرکز استان متمرکز شود

معاون سیاسی استاندار سمنان هم چنین با تاکید بر این که برنامه‌های اجرایی نباید در مرکز استان متمرکز شود تصریح کرد: فرماندران استان سعی در هرچه بهتر اجرا شدن این برنامه‌ها در شهرستان‌های اطراف باشند.

وی هم چنین استفاده از ظرفیت هنرمندان در پیشگیری از مصرف مواد مخدر را ضروری دانست و گفت: بسیاری از برنامه‌های هنری با هدف پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر باید در دستور کار قرار گیرد.

خجسته پور تاکید کرد: برای هم افزایی و پیشبرد برنامه ها، دستگاه‌های اجرایی استان باید با یکدیگر همکاری و‌مشارکت لازم را در جهت بهتر اجرایی شدن آن‌ها داشته باشند.

لزوم تشدید جمع آوری معتادان متجاهر در هفته مبارزه با مواد مخدر 

معاون سیاسی استاندار سمنان با اشاره به اینکه تبلیغات محیطی به جا باید در دستور کار قرار گرفته و و از تلبغیات تکراری پرهیز شود ادامه داد: برنامه مبارزه با خرده فروشی و جمع آوری معتادان متجاهر در هفته مبارزه با مواد مخدر با هماکاری نیروی انتظامی و شهرداری باید با جدیت بیشتری صورت گیرد.

استفاده از ظرفیت‌های مردم نهاد فعال در حوزه پیشگیری مبارزه با مواد مخدر، مردمی برگزار شدن برنامه‌های این هفته و دیدار با خانواده شهدای مبارزه مواد مخدر استان از جمله مواردی بود که معاون سیاسی استاندار سمنان بر آن‌ها تاکید کرد.

در این جلسه هم چنین مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌های خود در هفته مبارزه با مواد مخدر را بیان کردند.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار