برگزاری پنجمین جشنواره ی فرهنگ عشایر در یاسوج

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج محمود باقری صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین با عنوان کوچ ۱۶ تا ۲۰ تیرماه امسال در یاسوج برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محور‌های جشنواره، افزود: نمایش‌های آیینی، خیابانی و آداب و رسوم، موسیقی مقامی، محلی و سنتی، بازی‌های بومی، محلی و حرکات موزون و شاهنامه‌خوانی و ادبیات بومی از مهم‌ترین این محور‌ها است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد سرپناه عشایری و نمایش نحوه زندگی عشایری و پخت نان و غذای محلی را از دیگر محور‌های این جشنواره عنوان و بیان کرد: بخش جنبی جشنواره شامل شعر، فیلم کوتاه، مقاله و مسابقه عکاسی از جشنواره است.
باقری گفت: این جشنواره قرار بود در نیمه نخست اردیبهشت‌ماه امسال برگزار شود که بنا به تصمیم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، زمان برگزاری آن تغییر کرد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره تاکنون چهار بار برگزار شده است، گفت: این جشنواره سال ۸۵ با حضور ۱۵ استان، سال ۸۹ با حضور ۱۴ استان، سال ۹۵ با حضور ۱۶ استان و سال ۹۷ با حضور ۲۰ استان برگزار شد.

انتهای پیام/ط

پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.