معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

توان محدود دولت برای حل مشکلات آب/ ورود جامعه علمی به مسائل حوزه آب

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: جامعه علمی کشور برای حل مسائل حوزه آب، باید بیشتر دخالت کند چرا که توان دولتی برای حل مشکلات این حوزه، محدود است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،کشاورز، معاون وزیر جهاد کشاورزی در همایش دانشگاهی بین المللی قنات جهانی بلده فردوس که امروز با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در محل مجتمع شهید آوینی فردوس برگزار شد، گفت: توجه به مسائل آب و زیست محیطی باید در رأس کار قرار گیرد.


وی افزود: باید بهتر و پایدارتر از قنات بلده فردوس استفاده شود تا مردم منطقه بیشترین نفع و سود را از آن ببرند.


کشاورز با بیان اینکه باید بتوان از آب بهترین استفاده را کرد بر مشارکت مردم و نهاد‌های خصوصی در این مورد تاکید کرد.


معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در کشاورزی باید رویکرد‌های گذشته کنار گذاشته شوند و رویکرد گلخانه‌ای بیشتر مد نظر قرار گیرد گفت: راه توسعه ما در کشاورزی تکیه بر بهره وری است و در اولویت اول، بهره وری بر آب است.


کشاورز با اشاره به اینکه قنات بلده فردوس هم باید جامع دیده شود، گفت: مسئولان و کشاورزان منطقه باید محصولات پرآب را حذف کنند تا کشاورزی بسیار کارآمد و مبتنی بر بهره وری آبی داشته باشیم.


نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه هم در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: باید مسئولان از این موقعیت ثبت جهانی قنات بلده برای رونق منطقه استفاده کنند و مجلس هم باید کمک کند تا این امر مهم در کشور رونقی بیشتر پیدا کند.


امیرحسنخانی افزود: در حوزه آبخیزداری، مجلس یک قدم جلو گذاشته و اعتبارات خوبی اختصاص داده و این امر موجب شده مهاجرت معکوس شکل گیرد و قنوات خشکیده دوباره راه بیفتد و کار دوباره شروع شود.


وی بر بهره گیری هر چه بیشتر از ثبت جهانی قنات بلده تأکید کرد.
انتهای پیام/ب


برگزاری همایش دانشگاهی بین المللی قنات جهانی بلده فردوس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار