سلطانی‌فر: تاسیس موزه ملی ورزش ۳۰ سال آرزوی جامعه بود

وزیر ورزش و جوانان گفت: تاسیس موزه ملی ورزش، ۳ دهه جزو آرزوی جامعه ورزش بوده است و این مهم با کمک و همت صالحی امیری عملی شد.

سلطانی فر: تاسیس موزه ملی ورزش، 3 دهه جزو آرزوی جامعه ورزش بوده استبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در نشست صمیمی سید حسن خمینی با پیشکسوتان ورزش ایران و مسئولان وزرات ورزش و جوانان گفت: از حضور سید حسن خمینی یادگار امام (ره) که همیشه حامی ورزش است و در مراسم‌های مختلف حضور موثر و دلگرم کننده‌ای دارد و پیشکسوتان و تاریخ سازان ورزش تشکر می‌کنم. با تاسیس موزه ملی ورزش فرصتی پیش آمد که در ماه‌های اخیر ورزشکاران و پیشکسوتان و مسئولان چندین بار دور یکدیگر جمع شوند. ورزشکاران مدال‌ها، کاپ‌ها و دیپلم‌های افتخار خود را به موزه تحویل دادند تا نسل‌های فعلی و آینده بتوانند شاهد آن‌ باشند. این اتفاقی که با کمک و همت صالحی امیری رخ داده ۳ دهه جزو آرزو‌های جامعه ورزش و ورزشکاران کشورمان بوده است.

او درمورد افتخاراتی که جامعه ورزش کشورمان در سال ۱۳۹۷ کسب کرد گفت: نتایج بازی‌های آسیایی جاکارتا و پاراآسیایی، المپیک جوانان و لیگ قهرمانان آسیا در سال گذشته و نتایج دیگری که در همه رشته‌ها کسب کردیم افتخار آمیز بوده و امیدوار هستیم امسال نیز بتوانیم در رویداد‌های مختلف که بیشتر آن به مسابقات کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو مرتبط می‌شود افتخار آفرینی کنیم.

سلطانی فر در مورد تصویب قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوان در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از اینکه سازمان تربیت بدنی و سازمان امور جوانان در سال ۱۳۸۹ بر اساس مصوبه مجلس ادغام شد قرار بر این شد ظرف ۶ ماه قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوان تدوین شود و به تصویب مجلس برسد. این موضوع مدت‌ها بلاتکلیف مانده بود و ۲ سال قبل پیشنهاد این قانون را به دولت بردیم و آنجا تصویب شد و نزدیک به ۲ سال است که کمیسیون‌های مختلف مجلس در حال بررسی آن هستند و خوشبختانه از ۲ روز پیش این لایحه که به عنوان قانون مادر ورزش کشورمان است وارد صحن مجلس شد و بخشی از آن به تصویب رسید.

او ادمه داد: انشاالله هفته‌ی آینده با کمک فراکسیون ورزش و کمیسیون فرهنگی و جمعی از نمایندگان این قانون به عنوان قانون مادر ورزش به تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی برسد. این اتفاق بنیانی خواهد بود تا ما بتوانیم سایر کار‌های مربوط به ورزش کشور از جمله تدوین و تصویب سند توسعه ورزش کشور را دنبال کنیم تا برنامه‌های ورزشی در یک چارچوب مشخص قانونی پیگیری شود.


بیشتر بخوانید:

صالحی‌امیری: انتخاب کادرفنی تیم‌های ملی بر عهده ستاد عالی است

تشکیل ستاد عالی برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال امید

بهادری: باشگاه نفت مسجد سلیمان از لحاظ مالی شرایط خوبی ندارد


انتهای پیام/

صحبت‌های سلطان فر در حاشیه نشست صمیمی سید حسن خمینی با پیشکسوتان ورزش ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار