معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور؛

روزانه ۵۸ هزار تن پسماند در کشور تولید می‌شود

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت:روزانه ۵۸ هزار تن پسماند در کشور تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ،در همایش ویژه ی شهرداران استان گفت: روزانه ۵۸ هزار تن پسماند در کشور تولید می‌شود این امر سالانه بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به محیط زیست خسارت می‌زند.
 
رجب صلاحی با بیان اینکه در بودجه سال جاری یکهزار میلیارد تومان برای بخش پسماند در نظر گرفته شده است افزود: اگر این اعتبار تخصیص یابد بسیاری از مشکلات حوزه پسماند کشور حل و فصل می‌شود.
 
وی با اشاره به بودجه شهرداری‌های کشور در بخش‌های مختلف، اظهار داشت: ۷۰۰ میلیارد تومان برای خرید قیر، هشت هزار میلیارد تومان برای بخش‌های حمل و نقل ریلی و عمومی و بازآفرینی شهری، ۴۰۰ میلیارد تومان برای بخش تملک دارایی‌ها و سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از محل مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است.
 
نگهبان مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه رویکرد حذف کاغذ از مراحل اداری شهرداری‌ها به خصوص در بخش‌های شهرسازی و مدیریت مالی در اولویت برنامه‌های ماست افزود: شهرداری‌ها می‌توانند از محل اجرای ماده ۷۷ مطالبات خود را وصول کنند و این قوی‌ترین ماده مورد بهره برداری شهرداری هاست.
 
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری در هشت شهرستان این استان تعریف شده است و باید از این ظرفیت برای توسعه شهر استفاده شود افزود: بازآفرینی شهری با هدف افزایش تاب آوری محلات هدف و حفظ بحران ایمنی این مناطق اجرا می‌شود و این امر نیز مورد تاکید مسوولان است.
 
آرامون نبود اعتبار برای اتمام طرح‌های تفصیلی و توسعه شهری در آذربایجان غربی، افزایش تعداد زمین‌های قولنامه‌ای و خرید تجهیزات خودرو‌های آتش نشانی وفرسودگی ناوگان حمل و نقل را از مشکلات این استان عنوان کرد.
 
مطلبی مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری با اشاره به بودجه شهرداری‌های استان در سال جاری گفت: ۱۹ میلیارد و ۸۴۳ میلیون ریال برای شهرداری‌های این استان است.
 
در ادامه این همایش تعدادی از شهرداران حاضر به بیان مشکلات و مسائل خود پرداختند.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری همایش ویژه ی شهرداران استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.