شناسایی و جمع‌آوری بیش از ۱۳ هزار مورد سد معبر

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت:در سال گذشته ۱۳ هزار و ۸۹۳ مورد سد معبر در شهر اصفهان شناسایی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین امیری معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در جلسه برنامه ریزی و کنترل پروژه معاونت خدمات شهری اظهار کرد: سد معبر یکی از مسائلی است که شهرداری‌ها همواره با آن روبه رو هستند و این مسأله بسیار حائز اهمیت است چرا که علاوه بر ایجاد نازیبایی در شهر، آرامش شهروندان را بر هم می‌زنند و گاهی مشکلات عدیده‌ای را پدید می‌آورد.

وی هر عملی که باعث بسته شدن معابر عمومی شود و عبور و مرور را غیرممکن یا دشوار کند را سد معبر دانست و افزود: براساس قانون سد معابر عمومی، اشغال پیاده روها، میدان ها، پارک‌ها و سایر اماکن عمومی و استفاده غیرمجاز از آن‌ها غیرقانونی است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳ هزار و ۸۹۳ مورد سد معبر در شهر اصفهان شناسایی شده، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان به طور قاطع با افرادی که ایجاد سد معبر می‌کنند برخورد و در رفع موانع و آزاد کردن معابر و اماکن اقدام می‌کند و از تجاوز افراد به معابر عمومی جلوگیری می‌کند.

امیری با بیان اینکه سد معبر از لحاظ اخلاقی نیز نقض حقوق شهروندی به شمار می‌آید، اظهار کرد: معابر عمومی متعلق به همه مردم است و افرادی که از معابر برای نفع شخصی خود بهره می‌برند به حقوق سایر شهروندان تجاوز کرده و باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

وی ایجاد سد معبر را در افزایش احتمال وقوع حادثه تأثیرگذار دانست و گفت: هنگامی که سد معبر در پیاده رو‌ها عبور و مرور مردم را با موانع روبه رو می‌کند، به ناچار مجبور می‌شوند مسیر خود را به سمت خیابان تغییر دهند که این امر احتمال وقوع حادثه و ترافیک را افزایش می‌دهد، همچنین سد معابر در بازار نیز در زمان بحران و حوادث، فعالیت نیرو‌های امدادی و آتش نشانی را دچار مشکل می‌کند و موانع اجازه نمی‌دهد نیرو‌ها بتوانند به سرعت در محل حادثه حضور پیدا کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان از شناسایی ۳۳۵ مورد مشاغل مزاحم و رفع تعداد گسترده‌ای از آن‌ها در سال ۹۷ خبر داد و افزود: مشاغل مزاحم نیز موجب نازیبایی در شهر، مسائل زیست محیطی مانند آلودگی هوا، خاک و. همچنین مسائل ترافیکی می‌شود و از نظر اجتماعی و روانی بر زندگی مردم تأثیرگذار است در نتیجه شهرداری پس از شناسایی این مشاغل، در صدد رفع آن‌ها و برخورد قانونی مناسب اقدام می‌نماید.

امیری با بیان اینکه مردم باید کسانی که سد معبر می‌کنند را شناسایی و به اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری معرفی کنند، خاطرنشان کرد: گاهی نیرو‌های اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری در هنگام برخورد با متخلفان سد معبر با دلسوزی‌های بی مورد مردم روبه رو می‌شوند در صورتی که آن‌ها وظیفه قانونی خود را برای حفظ حقوق شهروندی و زیبایی شهر انجام می‌دهند و همه شهروندان باید در این زمینه خود را مسئول بدانند.


انتهای پیام/م

 

برخورد شهرداری اصفهان با افرادی که ایجاد سد معبر می‌کنند

برچسب ها: شهرداری ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.