۴۲۰ هزار تن کلزا در کشور تولید شد

مشاور وزیر جهادکشاورزی گفت: طی سال زراعی جاری، ۴۲۰ هزار تن دانه روغنی کلزا در کشور تولید شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علیرضا مهاجر مشاور وزیر جهادکشاورزی در سفر به چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در سال زراعی جاری، ۴۲۰ هزار تن دانه روغنی کلزا در سطح کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، با ۲۰ درصد افزایش همراه بوده است.

وی سطح زیر کشت دانه‌های روغنی کلزا را ۲۱۰ هزار هکتار برآورد کرد و گفت: سال گذشته میزان تولید محصول کلزا در کشور ۳۴۰ هزار تن بود.

مهاجر پیش بینی کرد: امسال برداشت دانه‌های روغنی کلزا به بیش از ۵۰۰ هزار تن برسد.

وی بخش عمده تولید دانه روغنی کلزا قابل برداشت را در استان گلستان به میزان ۱۵۰ هزار تن اعلام کرد و ادمه داد: با توجه به اینکه بارش‌های شدید در بهار امسال بیش از ۸۰ هزار هکتار از مزارع کلزا در استان‌های گلستان، لرستان، مازندان و خوزستان را نابود کرد، اما تولید این محصول ۲۰ درصد رشد داشته است.

مهاجر همچنین افزایش ۲۰۰ برابری تولید محصول کلزا از سال ۹۴ تاکنون را یادآور شد و تاکید کرد: میزان تولید این محصول روغنی از ۴۶ هزار تن به ۴۲۰ هزار تن افزایش یافته است.

وی ادامه داد: امسال افزون بر ۱۸۰ هزار تن روغن کلزا در کشور استحصال می‌شود که ۱۵ درصد از نیاز کشور را تأمین خواهد کرد.

مشاور وزیر جهادکشاورزی همچنین از زیر کشت بردن ۸۰ هزار هکتار از مزارع کشور به محصول روغنی سویا و ۴۰ هزار هکتار اراضی به کشت کنجد خبر داد و تصریح کرد: ۴۰ هزار هکتار نیز برای کشت آفتابگردان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/خ

سفر مشاور وزیر جهادکشاورزی  به چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار