۳۰ مزرعه پرورش ماهی غیر فعال به چرخه تولید بازگشت

به دنبال بارش های بهاری امسال، ۳۰ مزرعه پرورش ماهی غیر فعال در استان چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید بازگشت.

۳۰ مزرعه پرورش ماهی غیر فعال به چرخه تولید بازگشتبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، پرویز منصوری مدیر شیلات و آبزیان اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با افزایش بارش‌ها و احیای برخی چشمه‌ها و قنوات این استان طی سال جاری،  ۳۰ مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت بیش از ۴۰۰ تن ماهی قزل آلا به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این تعداد مزرعه پرورش ماهی به علت خشکسالی های پیاپی، کمبود آب و خشک شدن منابع آبی، غیر فعال و از چرخه تولید خارج شده بود.

منصوری اضافه کرد: با وجود خسارت و تلف شدن محصول مزارع پرورش ماهی در سیلاب، امید است امسال میزان تولید سالانه ماهی سردابی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل حفظ شود.

وی با اشاره به اشتغال دو هزار و ۵۰۰ نفر در صنعت آبزی پروری این استان گفت: چهارمحال و بختیاری ۱۰ سال متوالی رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور را به خود اختصاص داده است.

منصوری ادامه داد: این استان با تولید سالانه بیش از ۲۳ هزار تن ماهی قزل آلا، ۱۵ درصد از ماهیان سردابی تولیدی کشور را عهده دار است.

به گفته وی، با ارائه کد تأیید فنی بهداشتی دامپزشکی جهانی به ۲۰ واحد بهره بردار و تولید کننده شاخص آبزی پرور، فرآیند صادرات محصول ماهی سردابی با کیفیت و مشتری پسند از این استان به خارج از کشور فراهم شد.

انتهای پیام/خ

اشتغال دو هزار و ۵۰۰ نفر در صنعت آبزی پروری

برچسب ها: جهادکشاورزی ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار