پیوستن جامعه کار به طرح بسیج ملی کنترل فشار خون

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان ایلام گفت: بر اساس تفاهم نامه مشترک بین وزارت تعاون، و وزارت بهداشت و درمان در راستای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا جامعه کار و تولید استان به این طرح پیوستند.

 پیوستن جامعه کار به طرح بسیج ملی کنترل فشار خونمدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام  ،گفت: بر اساس تفاهم نامه مشترک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا و با هدف پایش فشارخون افراد بالای ۳۰ سال، جامعه کار و تولید استان به این طرح پیوستند.


وی افزود: اجرای طرح پس از برگزاری نشست تخصصی با دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی بیمه شدگان متشکل از مرکز بهداشت، مدیریت درمان تامین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عملی شد.

 

وی اظهار کرد: با اجرای طرح مذکور آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامد‌ها و اهمیت تشخیص به موقع و کنترل فشار خون بالا افزایش یافته و افراد جامعه هدف با مراجعه به مراکز بهداشت کار، خانه‌های بهداشت کارگری و ایستگاه‌های بهگر می‌توانند با اطلاع از وضعیت فشار خون خود نسبت به درمان به موقع اقدام خواهند کرد.


شیرخانی ادامه داد: با توجه به روند افزایشی ابتلا و شیوع به فشارخون به همین منظور بسیج همگانی و کمپینی در سطح کشور برای کنترل فشار خون در حال اجرا شدن است.


وی گفت: کاهش ۳۰ درصدی مرگ و میر‌های منتسب به فشار خون با اطلاع‌رسانی، آموزش و حساس‌سازی مردم در سطح وسیع نسبت به اثرات فشارخون هدف نخست کمیپن است چرا که فشار خون بیماری خاموشی است و عوارض جدی به همراه دارد.


وی در پایان گفت: امید است که با همراهی مردم و مسئولان به اهداف کمپین دست پیدا کنیم.

 

انتهای پیام/ع

پیوستن  ادارات ایلام به طرح بسیج ملی کنترل فشار خون

برچسب ها: سلامت ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.