برگزاری مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست به میزبانی پایگاه ملی میراث معبد آناهیتا

مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست به میزبانی پایگاه ملی میراث معبد آناهیتا و با مشارکت انجمن‌های مردم نهاد این شهرستان برگزار شد .

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مرتضی گراوند سرپرست پایگاه ملی میراث معبد آناهیتا گفت : در سال‌های اخیر ایران اولویت بالایی را بر توسعه منابع غیر نفتی داده است و گردشگری به عنوان یک حوزه اقتصادی مهم برای این توسعه شناخته شده است بر همین اساس ما در این پایگاه تصمیم بر این گرفتیم که امسال با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد فعال در این شهرستان با اجرای چند برنامه در راستای گرامیداشت هفته محیط زیست داشته باشیم .

وی ضمن تشریح برنامه‌های این پایگاه گفت :برنامه‌های اجرا شده برای این هفته شامل دوچرخه سواری، پیاده روی در مسیر سلامت، کارگاه ونمایشگاه نقاشی، جمع آوری کاغذ باطله و کتب درسی، جمع آوری درب پلاستیکی بطری‌های نوشیدنی و فیلتر سیگار بود.

وی هدف از برگزاری این برنامه‌ها را اینگونه بیان کرد: گردشگری و محیط زیست وابستگی متقابل دارند. از این رو، توسعه و مدیریت گردشگری به گونه‌ای با محیط سازگار باشد، عامل اساسی در دستیابی به توسعه پایدار به حساب می‌آید. گردشگری باید خود بخشی از محیط‌های طبیعی و فرهنگی و انسانی باشد تا تعادل بین ان‌ها را حفظ کند، زیرا بخش عظیمی از فعالیت‌های تفریحی به طور مستقیم به منابع طبیعی در مقصد وابسته است. بنابراین، منابع طبیعی و فرهنگی و سایر منابع جهانگردی باید برای استفاده دائم در آینده حفظ شوند، و در عین حال منافعی هم برای جامعه داشته باشند .

 

 

انتهای پیام/د

گردشگری یک حوزه اقتصادی مهم برای توسعه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار