طرح ZTE برای استفاده از دو حفره مجزا دوربین سلفی روی نمایشگر

در جدید ترین طرح ثبت شده از شرکت زد‌تی‌ای، این شرکت به دنبال استفاده از دو حفره مجزا برای جای‌گذاری دو سنسور دوربین سلفی است.

طرح ZTE برای استفاده از دو حفره مجزا دوربین سلفی روی نمایشگربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از بالارفتن کیفیت دوربین تلفن‌های هوشمند در سال‌های اخیر، گرفتن تصاویر سلفی با استفاده از دوربین دوم بسیار متداول شده و این ویژگی تلفن هوشمند را به یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های آن تبدیل کرده است،  به طوری که خیلی از خریداران در اولویت‌های خود کیفیت بالا دوربین سلفی را نیز مد نظر قرار داده و براین اساس به دنبال یک مدل مناسب می‌گردند. از طرفی بزرگ‌شدن نمایشگر‌‌‌ها و کم‌شدن حاشیه دور صفحه نمایش نیز به یکی از ویژگی‌های ثابت مدل‌های جدید تبدیل شده و تمامی شرکت‌ها به دنبال باریک کردن هرچه بیشتر حاشیه دور نمایشگر هستند.

افزایش کیفیت دوربین و کوچک شدن حاشیه نمایشگر به صورت همزمان چالشی سخت برای شرکت‌های تولید کننده است، زیرا در تولیدات خود نیاز به استفاده از یک سنسور بزرگ در حاشیه کوچک دور صفحه نمایش هستند و این‌کار تقریبا ناشدنی است، به همین دلیل روش‌هایی مانند بریدگی نمایشگر، دوربین پاپ‌آپ و ایجاد حفره درون نمایشگر برای جای دادن سنسور دوربین سلفی به کار گرفته شد، بریدگی نمایشگر تقریبا از طرف تمامی شرکت‌ها مورد استفاده قرا می‌گیرد، شرکت‌های چینی تمایل زیادی برای استفاده از دوربین سلفی پاپ‌آپ دارند و سامسونگ نیز به عنوان پیشگام استفاده از حفره درون نمایشگر شناخته می‌شود.

طرح ZTE برای استفاده از دو حفره مجزا دوربین سلفی روی نمایشگر

اما این بدان معنی نیست که شرکت‌های تولید کننده از افزایش کیفیت دوربین دست بردارند، به همین دلیل ZTE برند مطرح چینی برنامه دارد مدلی با دوحفره درون نمایشگر تولید کند، سامسونگ پیش‌تر از دو سنسور در یک حفره بزرگ رون صفحه نمایش مدل گلکسی S10 5G بهره برده بود اما زد‌تی‌ای می‌خواهد دو حفره جداگانه درون صفحه نمایش مدل آینده خود استفاده کند. در ادامه طرح ثبت شده از این مدل زد‌تی‌ای را مشاهده می‌کنید.

طرح ZTE برای استفاده از دو حفره مجزا دوربین سلفی روی نمایشگر

در این طرح دو حفره جداگانه در قسمت بالا نمایشگر دیده می‌شود که یکی سنسور اصلی و دومی به احتمال فراوان سنسور عریض یا عمیق است، در پشت گوشی اثری از حسگر اثر انگشت نیست به همین دلیل حسگر در زیر نمایشگر جای داده شده، اما در پشت قاب یک فضا برای دوربین دوگانه و یک حفره برای فلاش ال‌ای‌دی قرار گرفته است. نمایشگر بزرگ با حاشیه بسیار کم از دیگر ویژگی‌های این مدل هستند.

طرح ZTE برای استفاده از دو حفره مجزا دوربین سلفی روی نمایشگر

البته این تنها یک طرح اولیه است و به طور مشخص معلوم نیست که برای کدام مدل زد‌تی‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، این شرکت تاکنون پرچمداران 2019 خود را معرفی و عرضه کرده به همین جهت این طرح می‌تواند در پرچمدار سال آینده این شرکت چینی مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/

طرح جدید ZTE برای دربین سلفی

برچسب ها: فناوری ، گوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار