فشار واشنگتن بر دهلی‌نو برای دسترسی بیشتر به بازار‌های داخلی هند

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد به شرط آنکه امکان دسترسی بیشتر شرکت‌های آمریکایی به بازار‌ هند فراهم شود، واشنگتن حاضر به گفت‌وگو در خصوص حل و فصل اختلافات تجاری با دهلی‌نو است.

فشار واشنگتن بر دهلی‌نو برای دسترسی بیشتر به بازار‌های داخلی هندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرد کشورش آماده است برای حل و فصل اختلافات تجاری با دهلی‌نو گفتگو کند به شرط آنکه شرکت‌های آمریکایی اجازه دسترسی بیشتری به بازار‌های هند داشته باشند.

پمپئو که در شورای تجاری آمریکا-هند سخن می‌گفت این اظهارات را با اشاره به تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در خصوص تجارت با هند مطرح کرد. ترامپ از اتخاذ تدابیر ترجیحی تجاری در برابر هند از ۵ ژوئن به دلیل موانع تجاری که مقامات دهلی‌نو ایجاد کرده‌اند، خبر داده بود. پمپئو که قرار است ۲۴ تا ۳۰ ژوئن به هند، سریلانکا، ژاپن و کره جنوبی سفر کند، در این سخنرانی گفت: «ما برای هر گونه گفتگو آماده هستیم و امیدواریم دوستان ما در هند موانع تجاری خود را از میان بردارند و به رقابتی بودن شرکت‌های خود اعتماد کنند».

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه افزود: «ما همچنین بر آزاد بودن جریان اطلاعات از میان مرز‌ها پافشاری می‌کنیم، نه فقط به منظور کمک به شرکت‌های آمریکایی؛ بلکه برای حفاظت از اطلاعات و حفظ حریم خصوصی مصرف‌کننده‌ها». او در ادامه پیشنهاد همکاری و کمک به هند را مطرح کرد و گفت «با توجه به حریم خصوصی، مشتاقیم که به هند در راه‌اندازی شبکه‌های ارتباطی امن، از جمله شبکه‌های ۵G کمک کنیم».

بنابر اعلام رویترز، این امتیازات از «سیستم عمومی ترجیحات» یا همان «جی اس پی» ناشی می‌شود. «جی اس پی» یک سیستم ترجیحی تعرفه است که تعرفه‌های محصولات مختلف را کاهش می‌دهد. این سیستم اجازه واردات کالا از آمریکا را بدون پرداخت مالیات تا سقف ۵ میلیون ۶۰۰ هزار دلار برای کشور‌های جنوب آسیا فراهم می‌کند. هند کشوری است که بیشترین بهره را از این برنامه برده است.

واشنگتن از تشدید قوانین هند در سال گذشته که نهاد‌های داخلی خود را بر رقبای بزرگ آمریکایی ترجیح داده به شدت ناراحت و عصبانی است. به ویژه در خصوص قوانین تجارت الکترونیک که در اوایل سال جاری میلادی در این کشور به اجرا گذاشته شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، آمریکا ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار