دولت هند تلاش مي‌کند با وجود تحريمها تجارت با ايران را حفظ کند

دولت هند به منظور تداوم بخشيدن به واردات نفت از ايران با وجود تحريمهاي آمريکا، بيمه اي دولتي را براي وارد کنندگان فراهم مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، دولت هند تلاش مي کند پالايشگاههاي اين کشور را از ادامه واردات نفت ايران مطمئن کند. طرح جديد دولت هند براي بيمه محموله هاي نفتي جامع است و پالايشگاههاي خصوصي را نيز در بر مي گيرد. 

تحريمهاي غرب عليه شرکتهاي بيمه سبب شده است پالايشگاههاي نفت در هند نتوانند محموله هاي نفت خريداري شده از ايران را به هند انتقال دهند. 

"نارندرا تانيجا" کارشناس انرژي گفت: واردکنندگان هندي چه شرکتهاي دولتي و خصوصي هند هميشه روابط بسيار خوبي با ايران داشته اند و بسياري علاقمند هستند اين روابط را تا حد امکان حفظ کنند. 

دولت هند صندوقي را براي بيمه محموله هاي نفتي از ايران ايجاد کرده است که قرار است سرمايه آن به پانصد ميليون دلار برسد. البته به علت محدوديت سرمايه، اين صندوق فقط مي تواند بخشي از بيمه را تامين کند.

مشکل ديگر تجارت هند با ايران استفاده از روپيه براي پرداخت پول نفت است. . 

معروف رضا تحليلگر سياسي گفت کاهش اخير ارزش روپيه احتمالا باعث شده است تهران در معاملات خود با روپيه تجديد نظر کند. 

آجاي ساهاي رئيس فدراسيون صادرکنندگان هند گفت تجار هندي در معامله با ايران بسيار راحت هستند و تنها مشکل مربوط به ارز مورد استفاده در اين تجارت است زيرا ارزش روپيه در حال سقوط است. 

براي اينکه به تجارت هند با ايران آسيب نرسد، دهلي نو تلاش مي کند کالاهاي بيشتري به ايران صادر کند. 
برچسب ها: هند ، ایران ، نفت ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار