خوزستان رتبه نخست تولید محصول کشاورزی گندم در سطح کشور است

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: برای هشتمین سال متولی رتبه نخست تولید محصول کشاورزی گندم در سطح کشور را امسال کسب میکنیم. ۱۰ درصد از کل تولیدات شیلات در خوزستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، کیخسرو چنگلوایی، رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: در حوزه کشاورزی ۲۷ هزار بهرهبردار فعالیت دارند که به عبارتی ۱ میلیون نفر مستقیم و ۵۰۰ هزار نفر غیرمستقیم از این طریق ارتزاق دارند سالانه بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان ارزش تولیدات محصولات کشاورزی استان است.

وی افزود: ۱۲۸ نوع محصول در سطح استان کشت می شود و تولیدات استان بیش از ۱۶ میلیون تن با برخورداری از انواع محصولات است برای هشتمین سال متولی رتبه نخست تولید محصول کشاورزی گندم در سطح کشور را امسال کسب میکنیم. ۱۰ درصد از کل تولیدات شیلات در خوزستان است.

چنگلوایی بیان داشت: از مجموع ۶ میلیارد تومان صادرات محصولات کشاورزی، ۱ میلیارد و ۴۷ میلیون تومان از صادرات از طریق خوزستان انجام می شود مهمتر از تولید محصول کشاورزی، استمرار و پیوسته بودن آن است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان تصریح کرد: هیچگونه محدودیتی در زمینه کشت تابستانه وجود ندارد که به دنبال کشت تابستانه در ۴۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان هستیم که در مقایسه امسال با قبل از انقلاب میتوان به افزایش راه جمعیت روستایی از ۱۰ به ۸۸ درصد و روستا‌های برخوردار از آب از ۲۵۸ مورد به ۲ هزار و ۳۸۰ روستا اشاره کرد.

این مقام مسئول ادامه داد چندین هزار هکتار در سطح استان دچار خسارت شدند و علیرغم خسارت، اما خوشبختانه با تلاش کشاورزان، نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه به مقدار ۱۶۷ هزار تن بیش از سال گذشته خریداری شده است.

انتهای پیام/م

رونق تولید گندم در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار