بازدید وزیر صمت از شرکت معادن کرومیت فاریاب

وزیر صمت در سفر به جنوب کرمان از شرکت معادن کرومیت فاریاب در شهرستان منوجان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این شرکت قرار گرفت.

بازدید وزیر صمت از شرکت معادن کرومیت فاریاببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رضا رحمانی وزیر صمت امروز پس از استقبال رسمی مسئولان استانی و محلی، در نخستین برنامه خود از شرکت معادن فاریاب در حوزه شهرستان منوجان دیدن و با کارگران این شرکت گفتگو کرد.

مسلم مروجی فرد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در این دیدار گفت: شرکت معادن فاریاب با سرمایه گذاری ۳۹۵ میلیارد تومان راه اندازی شده و محصول تولیدی آن، کرومیت است.

وی افزود: این شرکت معدنی که در شهرستان منوجان راه اندازی شده با اشتغالزایی برای هزار و ۷۰۰ نفر، سالانه ۱۶۶ هزار تن کرومیت تولید می‌کند.

مروجی با بیان اینکه شرکت کرومیت فاریاب دی ماه سال ۸۱ راه اندازی شده است افزود: ذخیره کرومیت این معادن، پنج میلیون تن تخمین زده شده و بهره برداری از آن نیز به مدت ۲۰ سال خواهد بود.

یکی از مشکلات این شرکت، پرداخت نشدن مطالبات واحد فرومنگنز آن از صنایع فولاد است.

وزیر صمت سپس در کهنوج از طرح در دست اجرای تیتانیوم کهنوج با ظرفیت تولید ۱۳۰ هزار تن کنسانتره وسرمایه گذاری ۵۹۸۰ میلیارد ریال بازدید خواهد کرد و این طرح ۲۰ در صد پیشرفت دارد و در صورت افتتاح برای هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

همچنین کارخانه تولید مس کاتد شرکت امید سبزواران در جیرفت به عنوان بزرگترین کارخانه بخش خصوصی فرآوری مس کشور با حضور رضا رحمانی افتتاح می‌شود.

این کارخانه با ظرفیت تولید ۵ هزار تن مس کاتد وسرمایه گذاری ۱۶۰۰ میلیارد ریال طی دوسال ساخته شده وزمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

بازدید از پایانه صادراتی جنوب کرمان در جیرفت آخرین برنامه وزیر صمت در جنوب کرمان است.

پایانه صادراتی طرح بسته بندی انواع میوه وسبزی وسردخانه ۷۵ در صد پیشرفت دارد وبرای ۱۷۰ نفر اشتغال زایی خواهد کرد.

رضارحمانی همچنین عصر امروز وارد کرمان می‌شود و فردا نیز در زرند ازمعدن جلال اباد زرند-کارخانه فکور صنعت وکارخانه واگن سازی ومجموعه فولاد ایرانیان زرند بازدید ودر جلسه معدنکاران وصنعتگران زرند شرکت می‌کند.

انتهای پیام/ح

بازدید وزیرصنعت ازمعادن کرمیت جنوب کرمان

برچسب ها: وزیر ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار