استاندار فارس:

دستور پیگیری استاندار برای زمین کتابخانه مرکزی شیراز/شهرداری‌ها سهم نهادکتابخانه‌ها را پرداخت کنند

استاندار فارس در خصوص دو زمین در خیابان‌های نیایش و شهید فهمیده برای احداث کتابخانه مرکزی شیراز دستور پیگیری صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان به سابقه شهر شیراز به عنوان مرکز فرهنگ و ادب و هنر اشاره کرد و گفت: نام نیکوی شیراز در سپهر فرهنگ و ادب را گذشتگان برای ما به ارمغان آورده اند، اما در دوران کنونی نیز باید اقدامات مشخصی انجام شود تا آیندگان بتوانند به آن افتخار کنند.

وی با انتقاد از تاخیر طولانی احداث کتابخانه مرکزی شیراز تصریح کرد: در ۲۰ سال گذشته موضوع تخصیص زمین و ساخت کتابخانه مرکزی شیراز تنها در جلسات مطرح شده که دلایلی همچون بلندپروازی نهاد کتابخانه‌ها برای انتخاب زمین مناسب و کم توجهی مسئولان مربوطه سبب این تاخیر طولانی مدت بوده است.

رحیمی بیان کرد: در حال حاضر این دلایل کم رنگ شده، نهاد کتابخانه‌ها با جدیت و واقع بینی موضوع تخصیص زمین را دنبال می‌کند و مسئولان نیز حساسیت ویژه‌ای به احداث کتابخانه مرکزی دارند.

استاندار فارس به معرفی دو زمین در خیابان‌های نیایش و شهید فهمیده برای احداث کتابخانه مرکزی اشاره و تاکید کرد: گزینه نهایی تا جلسه آینده انجمن کتابخانه‌ها معرفی و پس از انجام اقدامات اولیه واگذاری نتیجه در جلسه اعلام شود.

وی تاکید کرد: جلسه آینده نیز باید تا یک ماه آینده تشکیل شود.

رحیمی با اشاره به اینکه مالکیت زمین‌های یاد شده در اختیار راه و شهرسازی و شهرداری است، از این دو مجموعه خواست همکاری لازم‌برای واگذاری زمینی که در نهایت انتخاب می‌شود را در دستور کار قرار دهند.

نماینده عالی دولت در استان فارس درباره تخصیص سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها از سوی شهرداری گفت: با توجه به اینکه در صورت عدم پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها توسط شهرداری‌ها در استان، این سهم به صورت کشوری از حساب شهرداری‌ها کسر شده و منافع آن کمتر به استان می‌رسد بهتر است شهرداری‌ها خود به پرداخت آن اقدام کنند.
انتهای پیام/م

انتخاب زمین کتابخانه مرکزی شیراز تا یک ماه آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار