مدیرکل امور سیاسی وزارت کشور گفت: مبلغ ۲۶ میلیارد ریال یارانه احزاب سیاسی در دو سال گذشته پرداخت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حمید ملانوری مدیرکل امور سیاسی وزارت کشور در نشست با نمایندگان احزاب و تشکل‌های قزوین با اشاره به پرداخت ۲۶ میلیارد ریال یارانه احزاب سیاسی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ گفت: در سال جاری علاوه بر پیگیری بودجه برای یارانه احزاب تلاش می‌شود تا خانه‌های احزاب استان‌ها نیز از مبالغ مشخصی بهره‌مند شوند.

ملانوری اضافه کرد: دولت به تحزب و فعالیت احزاب اعتقاد راسخ دارد و برای زمینه سازی به منظور تاسیس احزاب و حمایت‌های مالی آن تلاش می‌کند.

وی اظهار داشت: شاید مهم‌ترین موضوع در این زمینه ابلاغ منشور گفت و گوی سیاسی بود که حاوی ۹ بند است و اولین بند آن به تاسیس خانه‌های احزاب و مردم نهاد در استان‌ها اختصاص دارد.

 مدیرکل امور سیاسی وزارت کشور  یادآور شد: این قانون همچنین بر خانه سازمان‌های مردم نهاد نیز تاکید دارد تا از ظرفیت بخش خصوصی هم در تصمیم گیری‌ها و هم درحل مشکلات جامعه استفاده کند.

وی با بیان اینکه این منشور در صورت اجرای دقیق می‌تواند انتظارات سیاسی مناطق کشور را برطرف کند، افزود: قانون جدید نحوه فعالیت احزاب سیاسی در زمینه حمایت از این تشکل‌های سیاسی است که در سال ۶۰ مصوب شده بود، اما در سال ۹۵ با تصویب اصلاحیه آن در مجلس و ابلاغ ان از سوی دولت، احزاب مکلف شدند ظرف یک سال خود را با قانون جدید تطبیق دهند که در نهایت این قانون تا یک سال دیگر نیز مهلت را تمدید کرد.

 مدیرکل امور سیاسی وزارت کشور گفت :   ۲۴۷ حزب بر اساس قانون قبلی در کشور مجوز داشتند که فقط تعدادی از آن‌ها فعال بودند، اما در قانون جدید تشکیل مجمع مشروط به شرایط مشخص شده آن، اصلاح اساسنامه و مرامنامه و راه اندازی دفاتر احزاب است.

وی با بیان اینکه احزاب ملی می‌توانند در مراکز استان‌ها شعبه راه اندازی کنند، گفت: بر اساس قانون جدید تعداد احزاب مجوز گرفته ۱۱۰ مورد است و ۱۰ حزب دیگر نیز در حال اخذ مجوز هستند که به نظر می‌رسد تعداد قطعی احزاب با این قانون در همین حد باشد.

به گفته ملانوری، در ۱۷ استان خانه احزاب راه اندازی شده است و هزار و ۳۰۰ تشکل ملی و استانی نیز فعالیت دارند.

انتهای پیام/ک

نشست با نمایندگان احزاب و تشکل‌های قزوین

برچسب ها: انتخابات ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.