رییس کمیته سیاست خارجی مجلس صربستان گفت:اصفهان دارای ظرفیت‌های بزرگی است که می‌توان با انعقاد تفاهم نامه‌ای با شهر‌های بزرگ صربستان زمینه‌های فعالیت‌های بیشتری را فراهم کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در دیدار زارکو ایرادوویچ رییس کمیته سیاست خارجی مجلس صربستان با استاندار اصفهان گفت: با همکاری گروه دوستی ایران و صربستان نمایشگاهی در تهران دایر شده که زمینه گسترش روابط را فرهم کرده است.

وی سطح روابط دو کشور را مطلوب توصیف کرد و افزود: این رو ابط باید در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی گسترش پیدا کند و
رییس کمیته سیاست خارجی مجلس صربستان از حمایت ایران از صربستان در جوامع بین المللی قدردانی کرد و گفت: اصفهان دارای ظرفیت‌های بزرگی است که می‌توان با انعقاد تفاهم نامه‌ای با شهر‌های بزرگ صربستان زمینه‌های فعالیت‌های بیشتری را فراهم کرد.

وی از استاندار اصفهان خواست تا با برگزاری نمایشگاهی از ظرفیت‌های فرهنگی اصفهان زمینه گسترش روابط را فراهم کنند.

رییس مجلس صربستان گفت: ایران از لحاظ مساحت و جمعیت بزرگتر از صربستان است، اما بیش از هزار کلمه مشترک داریم که این می‌تواند در عمیق‌تر کردن روابط موثر باشد.

استاندار اصفهان هم مبنای تفکر ایران را دوستی و برابری و برادری بین کشور‌ها دانست و گفت: ما با تمام کشور‌هایی که خواهان روابط دوستانه با ایران هستند استقبال می‌کنیم.

عباس رضایی افزود: از آنجا که صربستان عضو اتحادیه اروپا است انتظار می‌رود در حمایت از حقوق قانونی ایران بویژه در بحث هسته‌ای حمایت کنند.

وی گفت:در مساله برجام ایران به تمام تعهدات خود پایبند بود و منتطر اتحادیه اروپاست که اقدامات عملی خود را اجرایی کند که تا کنون مورد اجرایی مشاهده نشده است.

استاندار افزود: متعهد بودن به معاهدات بین المللی موجبات مودت و دوستی بین ملت‌ها را فراهم میکند و در این بین عهد شکنان معاهدات بین المللی جایگاهی بین جوامع ندارند.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی اصفهان برای برگزاری هفته فرهنگی در صربستان خبر داد و گفت: با تسهیل کردن ورود تور‌های گردشگری نیز می‌توان زمینه گسترش روابط اقتصادی را فراهم کرد.

رضایی از هیات صربستان خواست تا برای توسعه روابط شرکت‌های صربستانی در نمایشگاه‌های اصفهان حضوری فعال داشته باشند.

انتهای پیام/م

 

دیدار استاندار اصفهان با رییس کمیته سیاست خارجی مجلس صربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.