دیدار استاندار اصفهان با اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران

استاندار اصفهان به همراه هیأت همراه با اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران دیدار کرد و سال نو میلادی را به هم‌وطنان ارمنی تبریک گفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس رضایی استاندار اصفهان امروز در دیدار با اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران ضمن تبریک سال نو میلادی به هم‌وطنان ارمنی اظهار کرد : هم‌محله‌ای ارامنه هستم و تا جایی که یاد دارم همیشه هم‌وطنان ارامنه در کمال امنیت و آرامش با مردمانی با وقار و فرهیخته و خوب در کنار سایر هم‌وطنان زندگی می‌کنند.

وی با بیان این که هم‌وطنان ارامنه در کمال صفا و آرامش در کشور و شهر اصفهان زندگی می‌کنند، تصریح کرد: خوشحالم در اصفهان همه ادیان در آرامش کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و این درسی است که مذاهب الهی به ما آموخته‌اند، این همدلی را بین هم‌وطنان همه ادیان به خصوص اسلام می‌بینیم.

استاندار اصفهان با اشاره به نقش‌آفرینی ارامنه در اصفهان ادامه داد : ارامنه در صنعت فعال هستند و امیدوارم به جای اینکه به ارمنستان مهاجرت کنند از آنجا به ایران و اصفهان مهاجرت کنند ؛ همچنین امیدوارم همه عزیزان سالی خوب توأم با شادکامی داشته باشند.

رضایی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی ارامنه شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و پاسداشت از انقلاب کردند که این نمود همدلی ادیان در دنیا است، عنوان کرد: امیدوارم این همدلی روز به روز بیشتر شود و سالی خوبی را داشته باشید.

وی در پایان تاکید کرد: از فرصت فراهم شده استفاده می‌کنم و مراتب تبریک را به همه هم‌وطنان ارامنه و همه هم‌محلی‌های خودم تبریک عرض می‌کنم و به عنوان نماینده دولت آماده هرگونه همکاری هستم.

همچنین در این دیدار سیپان کاشجیان اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران بیان کرد: مطمئن هستم ایام شلوغی دارید ولی از اینکه تشریف آوردید کمال تشکر را دارم و در کنار این تشکرات، عذرخواهی می‌کنم از شما به عنوان استاندار جدید وظیفه ما بود که خدمت می‌رسیدیم جهت عرض تبریک ولی به دلیل مسافرتی که به لبنان و بعد از آن هم شروع مراسم ، فرصتی پیش نیامد.

وی مطرح کرد: اعتراف می‌کنم دیداری را به شما بدهکار هستیم و از فرصت استفاده می‌کنم تا از شما تشکر کنم؛ همان‌طور که از نیروهای انتظامی برای مهیا کردن امنیت و آرامش در ایام سال نو میلادی تشکر کردیم.

اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران اذعان کرد : امنیت ، آسایش و وضعیتی که در روزهای اخیر در شهر حاکم بود را در کنار نیروی انتظامی مدیون استانداری و شهرداری هم هستیم و شاهد نظم و انضباط خوبی در این ایام بودیم.

ارامنه ایام سال نو را با امنیت و شادمانی هر چه بیشتر گذراندند

کاشجیان ادامه داد: به همین دلیل ایام سال جدید را با موفقیت و شادمانی هرچه بیشتر گذراندیم ؛ تشکرات ویژه را به پیشوای مذهبی خودمان و تمامی مسئولان استانداری ، شهرداری و تمامی قسمت‌های ذی‌ربط دارم و از همین فرصت استفاده می‌کنم و از جانب خودم و تمامی ارامنه انتصاب شما را تبریک می‌گویم.

وی در ادامه گفت : همان طور که در سخنان خود گفتید، جامعه ارامنه در 8 سال دفاع مقدس شرکت و شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم انقلاب کردند ، این رفتار را جامعه ارامنه وظیفه خود دانسته است و چنان انجام وظیفه کرده تا شاید بتوان گفت در بین اقلیت‌های مختلف بی‌نظیر است.

هم‌زیستی مسالمت‌آمیز یک ارزش برای ارامنه اصفهان است

اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران با بیان اینکه هم‌زیستی مسالمت‌آمیز یک ارزش برای ارامنه در این شهر است، مطرح کرد : معمولا امنیت و آرامش شهر را وظیفه مسئولان عالی رتبه می‌دانند ولی در کنار این موضوع یک موضوع جدید و بالاتری را می‌بینم و نه تنها حفظ امنیت و آرامش و صلح به عنوان وظیفه مسئولان به حساب می‌آید ولی موضوع دیگری که من به آن توجه زیادی دارم و زمانی که در یک کشور و به خصوص در یک شهر ادیان و گروه‌های مختلف در کنار یکدیگر در صلح و آرامش هستند، این را مدیون زحمات تمامی مسئولان هستیم.

در این دیدار حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مدیران ارشد استانداری به همراه جمعی از مسئولان و پیشوایان ارامنه و مسیحی در اصفهان حضور داشتند که اسقف ارامنه در اصفهان و جنوب ایران هدایایی به حاضران هدیه کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار