ناصریان خبرداد:

انعقاد قرارداد‌های پرداخت تسهیلات طی سه هفته آینده

معاون توسعه وزیر کشور گفت: تمامی ابهامات پرداخت تسهیلات توسط بانکهای کشور به آسیب دیدگان از سیل رفع و بانکها متعهد شدند سرعت روند پرداخت تسهیلات را بیشتر کنند.

قرارداد‌های پرداخت تسهیلات طی دو تا سه هفته منعقد می‌شودبه گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور و دبیر کمیته برآورد، تعیین خسارت و تخصیص منابع قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده با اشاره به اینکه، در پی کند شدن روند پرداخت تسهیلات به سیل زدگان از سوی بانک‌ها و عدم ابلاغ دستورالعمل مورد نیاز از سوی بانک مرکزی به بانکها، گفت: امروز در جلسه هماهنگی که در محل بانک مرکزی با حضور معاون اقتصادی بانک مرکزی، مدیرکل اعتبارات و مدیران بانک مرکزی و با حضور اعضای هیئت مدیره ناظر بر اعتبارات بانک‌هایی که قدر سهم آن‌ها در پرداخت تسهیلات مشخص شده بود و همچنین نمایندگان تام الاختیار وزارت جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن برگزار شد.

ناصریان معاون وزیر کشور افزود: در این جلسه، تمامی ابهامات پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های کشور به آسیب دیدگان از سیل اعم از کشاورزی و مسکن رفع شد و بانک‌ها متعهد شدند سرعت روند پرداخت تسهیلات را بیشتر کنند.

دبیر کمیته برآورد، تعیین خسارت و تخصیص منابع ابراز امیدواری کرد: با توجه به جلسه امروز، تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی مقرر شده از سوی دولت برای پرداخت از طریق نظام بانکی به سیل زدگان، قرارداد‌های آن ظرف ۲تا۳ هفته منعقد شود و به مرور با پیشرفت فیزیکی کار، پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: البته بانک‌ها پرداخت معیشتی به سیل زدگان را آغاز کرده‌اند، اما در حوزه تسهیلات مسکن این روند به کندی انجام می‌شد.

ناصریان اضافه کرد: پرونده‌های تسهیلات مسکن تشکیل و مدارک اخذ شده بود، اما پرداخت‌ها موکول به دستورالعمل بانک مرکزی شده بود که با جلسه امروز روند پذیرش پرونده‌ها و پرداخت‌ها سرعت خواهد گرفت.

وی افزود: براساس دستور وزیر کشور مقرر شد این جلسه با نظام بانکی کشور تشکیل و تمام ابهامات بانک‌های عامل در خصوص پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان از سیل رفع شود.

ناصریان با بیان اینکه این جلسه بسیار مهم بود، تصریح کرد: در این جلسه تمام ابهامات بانک‌های عامل در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات همچون چگونگی اخذ کارمزد تسهیلات، نحوه ضمانت زنجیره ای، اهلیت مشتری و ابهامات موجود دیگر در نظام بانکی رفع شد.

دبیر کمیته برآورد، تعیین خسارت و تخصیص منابع همچنین عنوان کرد: تفاهمی با وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و همچنین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در خصوص تامین منابع مورد نیاز جهت تسریع بازسازی زیرساخت‌های معابر شهری و روستایی کشور در کمیته برآورد، تعیین خسارت و تخصیص منابع قرارگاه انجام شده است که پس از تصویب در هیئت وزیران اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار