وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت؛

از کاهش اجاره‌بهای سرا‌های دانشجویی تا سنگ اندازی آمریکا در خبر استاد بازداشتی

وزارت علوم در هفته گذشته با اخباری مانند کاهش اجاره بهای سرا‌های دانشجویی تا سنگ اندازی آمریکا در خبر استاد بازداشتی سپری شد.

از کاهش اجاره‌بهای سرا‌های دانشجویی تا سنگ اندازی آمریکا در خبر استاد بازداشتی گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علوم در هفته گذشته پیرامون اخباری چون کاهش اجاره‌بهای سراهای دانشجویی،  ثبت نام در عتبات، ثبت نام کاردانی نظام جدید،  افزایش قیمت عتبات،  راه اندازی ۱۶ شعبه دانشگاهی،  راه‌اندازی باشگاه حرفه‌ای،  توقیف و پلمپ موسسات فروش پایان نامه، برپایی گام دوم انقلاب،  سنگ اندازی آمریکا برای وضعیت استاد بازداشتی سپری شد.

خبر خوش برای دانشجویان؛ کاهش اجاره بهای سراهای دانشجویی از ۱۵۰ به ۱۳۵ روز

عباس قنبری معاون صندوق رفاه دانشجویان با اشاره  به کاهش اجاره بهای سرا‌های دانشجویی، اظهار کرد: اجاره بهای سرا‌های دانشجویی در نیم سال دوم ۹۸ از ۱۵۰ روز به ۱۳۵ روز کاهش پیدا کرده است؛ به این معنا که  دیگر ایام تعطیلات در اجاره محاسبه نمی‌شود و به طور مثال فرد به دلیل  تعطیلات عید اجاره بها نمی‌پردازد که این کار به نفع دانشجو است، همچنین اجاره بهای ترم تابستان در این نیم سال افزایشی نخواهد داشت. 

وی ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان با هدف حمایت از دانشجویان و قشر فرهیخته  برای کاهش هزینه‌ها تلاش می‌کند؛ به این منظور اجاره بهای ترم تابستان که با ۵۰ درصد افزایش نسبت به مبلغ مصوبه محاسبه شده است، به صورت عادی محاسبه و دریافت می‌شود.

معاون صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویان ۲۱ نوع وام در سه حوزه مسکن، ضروری و تحصیلی وام می‌دهد، گفت: صندوق رفاه برای رفاه حال دانشجویان برنامه‌هایی دارد تا بتوان به آن‌ها حتی در شرایط سخت کمک کرد.

ثبت‌نام عتبات دانشگاهیان از امروز آغاز می‌شود +شرایط نام نویسی و مبلغ وام

محمد زارع معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از آغاز ثبت نام بیست و یکمین دوره عتبات دانشگاهیان خبر داد و گفت: ثبت نام عتبات تا  ۲۷ خردادماه ادامه خواهد داشت؛ دانشگاهیان می‌توانند به سایت لبیک مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند؛ به‌طورمعمول استقبال در ثبت نام عتبات خوب است و هر ساله به تعداد متقاضیان اضافه می‌شود.

مدیر اجرایی عتبات بیان کرد: وام در نظر گرفته شده برای اعزام هوایی سه میلیون تومان و برای اعزام زمینی یک میلیون و پانصد هزار تومان است.

زارع یاد آوری کرد: اعزام‌ها از ۱۳ تیر ماه آغاز خواهد شد و دانشجویان دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم، دانشگاه آزاد، وزارت بهداشت، علمی کاربردی، غیرانتفاعی و پیام نور می توانند در عتبات دانشگاهیان ثبت نام کنند.

ایجاد معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری عامل تحول در دانشگاه آزاد

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه ایجاد معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در ساختار جدید دانشگاه آزاد تحولی بزرگ است، اظهار کرد: این معاونت به دلیل مسئولیت‌های که برعهده دارد، باید بسیار چابک باشد همچنین با ریل‌گذاری مناسب و درست در واحد‌های دانشگاهی زمینه فعالیت گسترده را فراهم کند.

وی ادامه داد: یکی از رسالت‌های معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری ایجاد رقابت بین واحد‌های دانشگاهی است؛ فعالیت‌های خوبی در دانشگاه آزاد انجام می‌شود که باید تلاش کنیم در مدت کوتاه به نتایج و خروجی‌های قابل قبولی برسیم.

ثبت‌نام کاردانی نظام جدید ۹۸ از امروز آغاز می‌شود

با توجه به مصوبه ۲۶ اسفند ۹۷ شورای سنجش و پذیرش دانشجو و نظر به تغییر نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش به نظام ۳-۳-۶، تمام متقاضیان ثبت‌نام و انتخاب رشته در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال ۹۸ می‌توانند در روز‌های ۱۹ تا ۲۶ خرداد برای شرکت در این آزمون ثبت نام کنند.

پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مبلغ ۲۷۵ هزار ریال (۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام پرداخت کنند.

افزایش ۱۵ درصدی قیمت عتبات دانشجویی در ایام عرفه/ ۱۳ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطهری پور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تشریح کرد: در ۲۴ ساعت آغاز ثبت نام در عتبات ۱۱ هزار و ۲۰۰ ثبت نام داشته‌ایم که در سامانه عتبات ثبت نام کرده‌اند؛ تا این لحظه ۱۳ هزار و ۷۸۷ نفر ثبت نام کرده‌اند و این نشان دهنده توجه مردم به معصومین است.

رئیس ستاد عمره و عتبات ادامه داد: در این دوره برنامه‌های خوبی داشتیم و به ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر تسهیلات بانکی داده شد و این تعداد در سال ۹۷ از وام استفاده کرده‌اند؛ در دوره قبل ۴۰۵ کاروان دانشجویی داشته‌ایم و از ۱۱۰ هزار نفر ثبت نام ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر اعزام شدند.

وی افزود: در دوره قبل بیش از نیمی از افراد زائر اولی بوده‌اند و ۵۲ درصد افراد برای بار اول مشرف می‌شده‌اند و ۸۵ درصد افراد زیر ۴۰ سال بوده‌اند و بالای ۴۰ درصد مقطع کارشناسی ارشد و ۶۲ درصد متاهل بوده‌اند؛ برنامه‌های متعهدی را برای آن‌ها در نظر گرفتیم که بسته‌های فرهنگی را نیز شامل می‌شد، ۱۵۰ برنامه مختلف برای زائرین داشته‌ایم و ۱۱۰ ختم قرآن کریم صورت گرفت.

وی اظهار کرد: حدود ۳۵۰ کاروان اعزام خواهند شد و ۲۶۸ کاروان هوایی و ۷۲ کاروان زمینی خواهد بود و حدود ۱۳ هزار نفر مشرف خواهند شد.

ضرورت به کارگیری توان علمی در راه‌اندازی باشگاه‌های حرفه‌ای/ ۲۸ خرداد، آخرین مهلت ثبت‌نام در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان

بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی و مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد با اشاره به انتشار فراخوان جذب نیرو در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد از بین اعضای هیئت علمی، مدیران و کارکنان دانشگاه آزاد، اظهار کرد: با توجه به رویکرد‌های باشگاه در زمینه راه‌اندازی باشگاه‌های حرفه‌ای و تخصصی از یک سو و برگزاری رویداد‌ها و رقابت‌های علمی، فناوری و اندیشه‌ورزی در سطوح دانشجویی و دانش‌آموزی، ضروری است از توان علمی، تخصصی و کارشناسی اعضای هیئت علمی، مدیران و کارشناسان دانشگاه به نحو بهینه استفاده شود.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی و مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد ادامه داد: همکارانی که تمایل به همکاری مدیریتی و تخصصی و کارشناسی در ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دارند، می‌توانند سوابق فردی خود را تا ۲۸ خرداد، با انتخاب سه حوزه اولویت‌دار برای فعالیت از بین موضوعات کاری و تعیین سطح مدیریتی یا کارشناسی انتخاب کنند و به همراه مشخص کردن حوزه دانشجویی یا دانش‌آموزی به آدرس الکترونیک ارائه شده ارسال کنند.

توقیف و پلمپ مؤسسات پایان‌نامه فروش ادامه دارد +نرخ فروش پایان‌نامه تقلبی

حسین سیمایی صراف درباره شناسایی و برخورد با فروشندگان و خریداران پایان‌نامه اظهار کرد: ۲۵ موسسه متخلف در زمینه خرید و فروش پایان‌نامه به دستور بازپرس شناسایی و در یک عملیات غافلگیر کننده، هر ۲۵ موسسه به صورت همزمان پلمپ شد.
 
به گفته سیمایی صراف، نرخ فروش پایان‌نامه در این قرارداد‌ها به صورت متغیر از سه تا ۱۵ میلیون تومان تعیین شده و بسیار جالب و باعث تاسف آن است که در برخی موارد صفر تا صد پایان‌نامه کپی‌برداری شده است؛ حتی برخی موسسات متعهد شده‌اند که پاورپوینت ارائه پایان‌نامه را نیز تهیه و در اختیار دانشجو قرار دهند و اشکالات جلسه دفاع را نیز برطرف کنند. به عبارتی احتمالاً یکی از اشخاص آن موسسه در جلسه دفاع حضور پیدا می‌کرده و پس از شنیدن اشکالات به جای دانشجو نسبت به رفع نواقص و تکمیل مجدد پروژه اقدام می‌کرده است.

برای دوم شدن خلق نشده‌ایم/ گام دوم انقلاب به دنبال تشکیل تمدن اسلامی است

سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در جمع مدیران و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) اظهار کرد: در شریعت اسلامی و آموزه های قرآن کریم به ما تعلیم داده اند شما باید الگویی برای همه خلق باشید و این اسوه بودن در رفتار و گفتار باید جزو اولویت های اساسی باشد.

سردار سلامی گفت: در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی براساس تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا هستیم؛ گام دوم انقلاب اساساً برای تشکیل تمدن اسلامی است در این  تمدن اخلاق، معنویت، اقتصاد، سیاست، هنر، علم و ... به شکل برجسته و غلبه یافته و منطبق بر حقیقت اسلام ظهور و بروز پیدا می‌کنند.

رئیس هیئت امنای دانشگاه علوم پرشکی بقیه الله (عج) با اشاره به بحث علم و دانش ابراز کرد: اساسا خلق علم از جنبه‌های قدرت الهی است و انسان به کشف علم می‌پردازد؛ به واقع علم طب و پزشکی از علوم الهی است که باید به جهت ارتقای سلامت جامعه از همه جنبه‌های طب اسلامی، طب ایرانی و سنتی، طب مدرن و اساسا همه دستاورد‌های علم بشری بهره برد و نگاهی تک بعدی نداشت.

سنگ اندازی آمریکا برای رسیدگی به وضعیت دانشمند ایرانی/ نمی‌توانیم برای «مسعود سلیمانی» وکیل بگیریم

سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات از وضعیت استاد بازداشت شده ایرانی در آمریکا اظهار کرد: وزارت امورخارجه درحال پیگیری وضعیت مسعود سلیمانی استاد بازداشت شده ایرانی در آمریکاست.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: هنوز مسیر جهت انتخاب وکیل برای سلیمانی هموار نشده است، به محض رفع چالش‌ها از سوی دولت آمریکا و انتخاب وکیل شرایط این دانشمند ایرانی بهبود می‌یابد.

راه‌اندازی ۱۶ شعبه دانشگاهی خارج از کشور تا سال ۱۴۰۰

حسین سالارآملی رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم  ، درباره امضای تفاهم نامه مشترک وزارت علوم با کشورهای دیگر اظهار کرد: قصد داریم با دانشگاه‌ها و موسسات و مراکز آموزشی در کشورهای دیگر همکاری کنیم، در حال حاضر تفاهم‌نامه‌ها سیر طبیعی خود را پشت سر می‌گذارد و در دست بررسی است.

سالارآملی بیان کرد: به احتمال زیاد وزیر علوم در آینده برای همکاری به کشورهای همسایه مانند عراق و ترکیه سفر خواهد کرد؛ جذب دانشجوی خارجی و راه اندازی دوره‌های مشترک از رویکرد‌های وزارت علوم در بخش بین الملل است؛ تا سال ۱۴۰۰ باید ۱۶ شعبه دانشگاهی در خارج از کشور راه اندازی کنیم.

وی یادآوری کرد: سال گذشته ۱۸ دانشگاه کشور در ردیف دانشگاه‌های برتر جهان بودند ؛ تا سال ۱۴۰۰ باید ۱۰ دانشگاه دیگر کشور نیز در ردیف ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار