شناسایی ۱۳ نقطه از کشور برای ایجاد پیست اسکی

رئیس فدراسیون اسکی گفت:در ۲ سال گذشته نزدیک به ۱۳ نقطه از کشور برای ایجاد پیست اسکی شناسایی شده و هر سال بخشی از زمان فدراسیون برای توسعه ورزش اسکی در کشور صرف می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدعبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت فدراسیون اسکی و ورزشکاران این رشته اظهار داشت: برای تامین تجهیزات ورزشکاران جهت شرکت در رقابت‌های اسکی تلاش کرده و همچنین نگاه ویژه‌ای به استعدادیابی به ویژه در رده سنی جوانان و نوجوانان در دستور کار خود داریم.

وی به حمایت از استان‌ها در جهت ارتقای ورزش اسکی اشاره و تصریح کرد: حمایت از استان‌ها را چه در بخش نرم‌افزاری و چه در بخش سخت‌افزاری و ارائه تجهیزات در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

رئیس فدراسیون اسکی ادامه داد: مربیانی را نیز برای کشف استعداد‌ها در ورزش اسکی به استان‌های کشور اعزام کرده‌ایم تا ورزشکاران مستعد برای اعتلای ورزش اسکی در کشور معرفی شوند.

وی درباره ظرفیت‌های شهر‌های کشور در زمینه پیست اسکی بیان کرد: در استان‌ها خاستگاه اسکی از کوه‌نوردی آغاز می‌شود و عمده پیست‌های اسکی کشور توسط کوه‌نوردان و اسکی‌بازان حرفه‌ای شناسایی می‌شود.

افتخاری گفت: اگر منطقه مستعدی برای ایجاد پیست اسکی در کشور کشف شود فورا در دستور کار هیئت اسکی آن استان قرار می‌گیرد و از طریق هیئت‌های استانی برای ایجاد پیست‌های اسکی اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: در ۲ سال گذشته نزدیک به ۱۳ نقطه از کشور برای ایجاد پیست اسکی شناسایی شده و هر سال بخشی از زمان فدراسیون برای توسعه ورزش اسکی در کشور صرف می‌شود.

رئیس فدراسیون اسکی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۴ پیست اسکی در کشور وجود دارد که به صورت عمده در سال گذشته فعال بوده‌اند، اما در برخی از فصول به دلیل کمبود برف برخی از آن‌ها غیرفعال می‌شوند.

وی بیان کرد: بیشتر ورزشکاران رشته اسکی ۲ رشته‌ای هستند و زمانی که پیست‌ها غیرفعال می‌شوند به ورزش دیگری روی آورده و به همین دلیل اعلام تعداد ورزشکاران بیمه شده در ورزش اسکی غیرممکن است، اما نزدیک به ۵۰ هزار نفر در ورزش اسکی در کل کشور در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/م

 

صحبتهای رئیس فدراسیون اسکی  درباره وضعیت این فدراسیون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.