کلنگ ساخت ۲ سد سنگی و ملاتی در دلگان به زمین زده شد

کلنگ ساخت ۲ سد سنگی و ملاتی با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با حضور شماری از مسئولان در منطقه سورک هودیان شهرستان دلگان به زمین زده شد.

کلنگ ساخت ۲ سد سنگی و ملاتی در دلگان به زمین زده شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  آسا داودی بخشدار مرکزی دلگان  اظهار داشت: حجم این سد‌ها ۹۶۰ متر مکعب است که از محل اعتبارات استانی ساخته می‌شود.

آسا داودی گفت: مهم‌ترین عواملی که ضرورت ساخت سد را در جنوب سیستان و بلوچستان با شرایط آب و هوایی گرم و خشک توجیه‌پذیر می‌کند محدودیت منابع آب شیرین، برداشت بیش از حد آب‌های زیرزمینی و هجوم جبهه‌های آب شور به شیرین است.

وی هدف از ساخت این سد‌ها را جمع آوری آب‌های سطحی ناشی از بارندگی، تقویت منابع زیرزمینی، تامین آب کشاورزی و آشامیدنی روستا‌های پایین دست عنوان کرد و افزود: باتوجه به نیاز مردم روستا به آب مورد نیاز برای کشاورزی و تامین آب آشامیدنی ساخت سد‌های سنگی و ملاتی می‌تواند کمک بسیار خوبی برای ذخیره منابع آبی در روستا‌های کوهستانی دلگان باشد

بخشدار مرکزی دلگان تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ساخت سد، استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود منطقه است بطوریکه وجود سنگ‌های طبیعی در روستای سورک دهستان هودیان باعث شده این سد بصورت سنگی ساخته شود.

 روستای سورک در ۶۰ کیلومتری شمال شهرستان دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

کلنگ زنی ساخت سد در دلگان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار