نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت مقاومت در برابر دشمنان، گفت: سازش موجب افزایش خوی وحشیانه دشمن می‌شود.

در مورد مسائل ناموسی انقلاب مذاکره نمی‌کنیم/سازش خوی وحشیانه دشمن را بیشتر می‌کندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز طی سخنانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز در مصلی امام خمینی این شهر با اشاره به سفر وزیر خارجه آلمان به تهران، اظهارداشت: برخی خبر‌ها حاکی از آن است که هدف این سفر واسطه‌گری و میانجیگری بین ایران و آمریکا بوده است و نکته جالب این سفر ژست طرفداری وزیر خارجه آلمان از ایران بود که ظریف بخوبی پاسخ وی را داد.

وی افزود: آلمان به‌عنوان یکی از طرف‌های برجام بدون اشاره به عدم اجرای تعهدات برجامی کشورش و سایر اعضای اروپایی برجام، مدعی شد ایران باید بدون هیچ چشمداشتی تعهدات برجامی خود را یکطرفه انجام دهد.

امام جمعه تبریز در ادامه با انتقاد از مواضع وزیر خارجه آلمان تصریح کرد: مواضع تکراری اروپایی‌ها مبنی بر اینکه آن‌ها خواهان حفظ برجام هستند مجدداً در سفر وزیر خارجه آلمان به تهران تکرار شد.

وی با اشاره به ضرب الاجل شصت روزه جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های اروپایی برجام، افزود: بایستی آلمان و سایر کشور‌های اروپایی پاسخ دهند که چه اقداماتی در قبال ضرب‌الاجل شصت روزه جمهوری اسلامی انجام داده‌اند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه به گواه گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران به تمام تعهدات برجامی خود عمل کرده است، اذعان داشت: این درحالی‌ست که وزیر امور خارجه آلمان، ایران را به عنوان متهم معرفی کرده و خواستار اجرای یکطرفه تعهدات برجامی از سوی ایران شده است.

آل‌هاشم در بخش دیگری از خطبه‌ها، سفر آقای «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن به تهران را مورد اشاره قرار داده و اظهار کرد: سفر نخست‌وزیر ژاپن به‌عنوان یک مقام بلندپایه ژاپن بعد از چهل سال به کشورمان، نشان از جایگاه و اهمیت کشورمان و تاثیر و نفوذ راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارد.

وی افزود: آنچه بر اهمیت سفر نخست‌وزیر ژاپن افزود شرایط موجود در منطقه و افزایش تنش‌های آمریکا با ایران و نقش ژاپن در میانجیگری بین دو این کشور بود.

امام جمعه تبریز گفت: در سفر اخیر ترامپ به ژاپن، وی در سخنانی با ابراز تمایل به میانجیگری ژاپن برای حل تنش‌ها با ایران، از ژاپن خواست به‌دلیل روابط خوب با ایران بین دو کشور میانجیگری کند.

آل‌هاشم تصریح کرد: ژاپنی‌ها به موقعیت استراتژیک ایران در متطفه واقف‌اند و به‌دنبال روابط حسنه با ایران می‌باشند چراکه نیازمند و وابسته به نفت ایران هستند بطوریک هیکی از محور‌های همکاری ایران و ژاپن موضوع انرژی و قرارداد‌های نفت و گاز بوده است و از طرفی دیگر بازار ایران برای ژاپن اهمیت خاصی دارد، اما موضوع مهم این سفر میانجیگری و جلب رضایت مقامات کشورمان برای انجام مذاکره با آمریکا بوده است.

نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به درخواست نخست‌وزیر ژاپن از مقام معظم رهبری برای انجام مذاکره دوباره با آمریکا، تاکید کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرموده‌اند ما در مورد مسائل ناموسی انقلاب که همانا قدرت موشکی و ضریب نفوذ ایران در منطقه است، با کسی مذاکره نمیکنیم.

وی افزود: روز گذشته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با آبه شینزو و هیات همراه تاکید کردند جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتقادی به آمریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با آمریکا در چارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد و علاوه بر این، هیچ ملت آزاده وعاقلی مذاکره تحت فشار را نمیپذیرد.

آل‌هاشم با اشاره به اینکه در این دیدار نخست‌وزیر ژاپن خطاب به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت که من قصد دارم پیام رئیس‌جمهور آمریکا را به شما تحویل دهم، بیان کرد: مقام معظم رهبری در پاسخ فرمودند که من در حسن نیت شما تردیدی ندارم، اما درباره آنچه در مورد رئیس‌جمهور آمریکا نقل کردید باید بگویم که من شخص ترامپ را شایسته هیچگونه مذاکره و دریافت پیام نمی‌دانم و پیامی که نخست‌وزیر ژاپن حامل آن بود را دریافت نکردند.

وی با اشاره به اینکه نخست‌وزیر ژاپن به مقام رهبری اعلام کرده که ترامپ قصد تغییر رژیم در ایران را ندارد، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در پلسخ به این اعدا فرمودند مشکل ما با آمریکا موضوع تغییر رژیم نیست چراکه اگر آن‌ها چنین قصدی هم داشته باشند قادر به انجام آن نیستند همانگونه که روسای‌جمهور آمریکا در چهل سال گذشته چنین قصدی داشتند، اما نتوانستند و این حرف که ترامپ میگوید چنین قصدی ندارد، دروغ است چراکه اگر میتوانست انجام میداد.

آل‌هاشم ادامه داد: امام خامنه‌ای فرمودند دولت جمهوری اسلامی ایران به مدت پنج – شش سال با آمریکایی‌ها مذاکره کرده و به یک نتیجه هم رسیدند، اما آمریکا زیر این توافق زد بنابراین کدام عاقلی با کشوری که توافقاتش را نقض میکند مذاکره دوباره انجام میدهد؟

وی تاکید کرد: سخنان دیروز مقام معظم رهبری مایه مباهات جهان اسلام بود و عزت ایران اسلامی را در سطح جهان افزایش داد.

امام جپعه تبریز تصریح کرد: مردم غیرتمند آذربایجان همانند تمام مردم ایران اسلامی پشتیبان اقدامات و تصمیمات مقام معظم رهبری هستند و خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت مقاومت در برابر دشمنان، گفت: سازش موجب افزایش خوی وحشیانه دشمن می‌شود و تجربه مقاومت نشان داده که مقاومت بیانگر پیروزی ملت‌هاست.

آل‌هاشم در پایان ابراز داشت: مقاومت نه تنها جنگ‌افروزی نیست بلکه بازدارنده نیز می‌باشد. مقاومت علاوه بر عرصه‌های داخلی در سیاست خارجی نیز راهگشا است و هزینه‌های مقاومت بسیار کمتر از هزینه‌های سازش است و امروز تنها راه حل مشکلات کشور مقاومت در برابر دشمنان است.

 

انتهای پیام/

در مورد مسائل ناموسی انقلاب مذاکره نمی‌کنیم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار