تولید بیش از ۶.۵ میلیون تن غلات در استان کرمان

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه اشتغال در بخش کشاورزی استان زیاد است و تعداد زیادی از مردم در بخش کشاورزی مشغول به‌کار هستند گفت: بیش از ۶.۵ میلیون تن غلات در بخش کشاورزی استان تولید می‌شود.

تولید بیش از ۶.۵ میلیون تن غلات در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس سعیدی مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با اشاره به اینکه جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) برای رفع محرومیت مردم در روستا‌ها تشکیل شد اظهار داشت: بسیاری از راه‌های روستایی که بعضا صعب‌العبور بودند توسط جهاد سازندگی ساخته شدند.

وی با بیان اینکه جهاد سازندگی برای تولید و اشتغال اقدامات خوبی انجام داد خطرنشان کرد: با آغاز جنگ تحمیلی پرسنل جهاد سازندگی با جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه زحمات آن‌ها در دوران جنگ آنقدر ارزشمند بود که لقب سنگرسازان بی‌سنگر به جهادگران سازندگی داده شد عنوان کرد: جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرد که ۱۲۰ شهید از استان کرمان است.

وی با بیان اینکه بعد از ادغام وزارت جهاد کشاورزی و جهاد سازندگی نیز ماموریت خود را برای تامین امنیت غذایی جامعه را پیگیری می‌کند گفت: جامعه باید از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشد و از این نظر بخش کشاورزی بسیار اهمیت دارد.

سعیدی با اشاره به اینکه اشتغال در بخش کشاورزی استان زیاد است و در استان کرمان تعداد زیادی از مردم در بخش کشاورزی مشغول کار هستند افزود: بیش از ۶.۵ میلیون تن غلات در بخش کشاورزی استان تولید شده که باعث اشتغال زیادی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ هزار نفر معادل ۳۰ درصد جمعیت استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند یادآور شد: قبل از انقلاب در بسیاری از مایحتاج زندگی به خارج از کشور وابسته بودیم، اما امروز بسیاری از مایحتاج ما در داخل کشور و توسط بخش کشاورزی تامین می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد محصولات کشاورزی در کشور ما وجود دارد گفت: در استان کرمان بیش از ۳۰۰ هزار تن شیر تولید می‌شود و در گوشت مرغ و گوشت قرمز کمترین وابستگی را به استان‌های دیگر داریم.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های فعالیت در بخش کشاورزی در استان کرمان وجود دارد و با بهره‌وری آب می‌توان این ظرفیت را بهتر استفاده کرد افزود: با راه‌اندازی گلخانه‌های کشاورزی در هر فصلی نیاز محصولات کشاورزی استان تامین شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه امروز بهترین سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی احداث گلخانه است و بهره‌وری از آب نباید نادیده گرفته شود گفت: تغییر الگوی کشت به سمت کشت گیاهان و محصولات کم آب رویکرد جدی در استان است.

جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه توسعه آبزی‌پروری در بخش کشاورزی دنبال می‌شود عنوان کرد: در استان کرمان بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ تن انواع محصولات آبزی‌پروری تولید می‌شود.

انتهای پیام/س

بیش از ۶.۵ میلیون تن غلات در استان کرمان تولید می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار