بررسی مسائل و چالش‌های نقاشی معاصر ایران در جشنواره ملی آرتنگ

نخستین جشنواره ملی نقاشی اَرتَنگ در دو بخش نمایشگاهی و پژوهشی در تیرماه برگزار خواهد شد.

شایان شعبان مدیر روابط عمومی جشنواره ملی آرتنگ در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: انجمن علمی نقاشی دانشگاه علم و فرهنگ در تیرماه نخستین جشنواره ملی نقاشی اَرتَنگ شامل دو بخش نمایشگاهی و پژوهشی برگزار می شود. همچنین در سوم تیرماه یک پنل پژوهشی بر مبنای نقاشی معاصر ایران از ساعت ۱۴ الی ۱۹ در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این پنل پژوهشی تبیین جایگاه فعلی نقاشی ایران با محوریت انسان است. مناسبات شهر، شهروند و بازنمود آن در آثار نقاشان معاصر ایران، تداوم سنت نگارگری در نقاشی معاصر ایران، مفهوم انسان در فلسفه و بازتاب آن در نقاشی معاصر ایران و جامعه شناسی بدن در نقاشی معاصر ایران ۴محور این پنل را شامل می‌شوند.

شعبان بیان کرد: یک پنل به عنوان بحث آزاد با عنوان بررسی مسائل و چالش‌های نقاشی معاصر ایران نیز از بخش‌های جنبی این پنل پژوهشی است که در آن علی اصغر میرزایی مهر، جواد علیمحمدی اردکانی، سعید اسدی، فواد نجم الدین، مسعود ناصری، مهدی انصاری، رضا صمیم، زروان روح بخشان و آرش حیدری استادان این پنل هستند.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه نقاشی با موضوع انسان؛ بازپیدایی، از بخش‌های دیگر این همایش است که در تاریخ ۱ تیر ساعت ۱۵ الی ۱۹ در گالری فرشچیان موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح خواهد شد. بازدید از آثار این نمایشگاه تا ۷ تیر ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۹ است.

مدیر روابط عمومی در خصوص تیم داوران گفت: داوران این جشنواره در بخش نمایشگاهی را کاظم چلیپا، جوادعلیمحمدی اردکانی، زروان روحبخشان، امیرحسین زنجانی و مهدی فرهادیان و در بخش پژوهشی مهدی اخویان، علی اصغر میرزایی مهر، جواد آقاجانی، فواد نجم الدین و مهدی انصاری بر عهده دارند.

برگزیدگان این جشنواره در پنل علمی پژوهشی ۳ تیرماه در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر اعلام خواهند شد.

گفتنی است جشنواره ملی آرتنگ با همکاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ، دانشکده هنر علم و فرهنگ، فرهنگستان هنر، موسسه فرهنگی هنری صبا، موسسه فرهنگی هنری آکادمی هنر شمسه و انجمن علمی دانشجویی نقاشی علم و فرهنگ برگزار می‌ شود.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: هنرهای تجسمی ، نقاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار