دولت به کاهش هزینه‌های تولید کمک کند

نایب رئیس انجمن هنرمندان صنایع دستی استان کرمانشاه با یادآوری فضای نامناسب کسب وکار در حوزه صنایع دستی که برگرفته از وضعیت نامناسب اقتصادی کشور است، به دولت پیشنهاد داد برای پایین آمدن هزینه‌های تولید تلاش کند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمد ثمری نایب رئیس انجمن هنرمندان صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : اگر هزینه‌های جاری مانند اجاره بهای مکان، آب، برق، گاز و سایر موارد حذف شود و یا کاهش یابد، قیمت تمام شده محصولات نیز به تبع پایین می‌آید و می‌توان محصول با کیفیت و با ارزش را به قیمت مناسب در اختیار مردم قرار داد.

وی گفت : اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه ۲ سال قبل با در اختیار قرار دادن مکانی در خیابان دبیراعظم شهر کرمانشاه به هنرمندان صنایع دستی در این راستا قدم خوبی برداشته است و اکنون ۷۰ هنرمند و صنعتگر صنایع دستی در قالب ۳۲ غرفه تولیدی و فروشگاهی در این مکان فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد : این مکان توانسته هزینه‌های اجاره بها را از دوش هنرمندان بردارد و در نهایت به کاهش هزینه‌های تولید کمک کرده و جا دارد مشابه چنین حمایت‌هایی از هنرمندان صنایع دستی ادامه یابد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر از طرف دولت مقداری به هنرمندان این عرصه کمک شده یادآوری کرد : این کمک‌ها کافی نیست و نیاز است بیشتر صنایع دستی مورد حمایت قرار گیرد.

این هنرمند صنایع دستی با بیان اینکه وضعیت کسب و کار در حوزه صنایع دستی برگرفته از وضعیت کلی اقتصادی کشور است و اکنون شرایط خوبی ندارد، گفت: هزینه‌های تولید در شرایط فعلی بالا رفته و این موضوع موجب پایین آمدن قدرت رقابت تولید کنندگان و فروش نرفتن محصولات شده است .

 

 

انتهای پیام/د

فضای نامناسب کسب وکار در حوزه صنایع دستی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.