معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز:

شهرداری محدودیت مالی برای آسفالت معابر شیراز ندارد

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح بهسازی و بازسازی و مرمت آسفالت این کلانشهر، گفت: با هماهنگی شورای شهر، محدودیت مالی برای آسفالت معابر نداریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین آرگیو معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: برای اجرای حدود یک میلیون مترمربع آسفالت برنامه ریزی شده است که این حجم کار، وضعیت آسفالت شهر شیراز را بهبود مناسبی خواهد داد.

وی با اعلام این مطلب که نوسانات قیمت قیر تاثیرگذار بوده است گفت: با وجود این مشکلات شرایط برای بهبود ملموس وضعیت معابر فراهم است.

آرگیو با اشاره به عملیات زیرسازی و آسفالت در کوچه‌هایی که تا کنون آسفالت نشده و تازه تاسیس هستند، گفت: شهرداری‌های مناطق تلاش می‌کنند که پیش از روکش آسفالت و حتی زیرسازی معبر، شبکه‌های انتقال آب و فاضلاب و گاز و برق صورت گیرد تا بر عمر آسفالتِ یکنواخت، افزوده شود.

وی یکی از مشکلات در کلانشهر‌ها را اجرای طرح‌های عمرانی توسط سایر دستگاه‌های خدمات رسان شهری بیان و اضافه کرد: این مشکل به دلیل یکپارچه نبودن مدیریت شهری، در سراسر کشور وجود دارد.

معاون شهردار شیراز در عین حال گفت: بار‌ها در جلسات مختلف به دستگاه‌های اجرایی پیشنهاد داده‌ایم که هنگام اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری و قبل از نهایی شدن آسفالت معابر، اقدامات زیرساختی برنامه ریزی شده را اجرایی کنند، اما هر دستگاه اجرایی مسائل و محدودیت‌های خود را هم دارد.

وی ادامه داد: بار‌ها شهرداری درخواست کرده که پیش از عملیات روکش آسفالت، دستگاه‌های خدمات رسان نظیر آب، برق، مخابرات، گاز و ... اقدامات زیرساختی خود را انجام دهند؛ حتی تاکید شده است که بعد از اجرای روکش آسفالت تا چهار سال اجازه حفاری توسط شهرداری صادر نمی‌شود.

آرگیو اعتقاد دارد که بخش اعظمی از مشکلات آسفالت معابر، در محدوده عبور تاسیسات زیرساختی شهری و تعمیر و ترمیم و توسعه این زیرساخت‌ها حادث می‌شود و تنها راهکار، مدیریت یکپارچه شهری است.

وی با اشاره به اجرایی شدن اقدامات مربوط به ترمیم و بهسازی آسفالت معابر در شیراز، گفت: بعد از تراش و ترمیم معابر به سمت روکش آسفالت در معابر اصلی و مهم شهر می‌رویم و در این راستا کیفیت اولویت اصلی خواهد بود.

آرگیو با بیان اینکه مکاتبه لازم با دستگاه‌های خدمات رسان شهری قبل از اجرای روکش آسفالت انجام می‌شود، گفت: اکنون در بهترین فصل آسفالت معابر هستیم و امیدواریم که دستگاه‌های خدمات رسان همراهی لازم را با شهرداری داشته باشند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز همچنین در خصوص کمربندی شیراز نیز گفت: متولی کمربندی، شهرداری نیست، به نظر می‌رسد متولیان این بخش باید به وظایف خود عمل کرده و زمینه ارتقاء رضایتمندی شهروندان را فراهم کنند.
انتهای پیام/م

طرح بهسازی و مرمت آسفالت در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار