کنترل فشار خون ۱۵۰ هزار ملایری

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: در طرح بسیج ملی فشار خون ۱۵۰ هزار ملایری مورد سنجش قرار گرفت.

کنترل فشار خون ۱۵۰ هزار ملایریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر محسن ترکاشوند، مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: در راستای اجرای این طرح در سطح این شهرستان ۱۵۰ هزار نفر بالای ۳۰ سال شناسایی شده است که شامل بیماران کلیوی، دیابتی، بیماران قلبی و عروقی، زنان باردار، افراد مسن هستند که فشار خون آن‌ها به صورت رایگان کنترل و آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه شد.

وی گفت: ۶۰ درصد از مردم کشور از بیماری فشار خون بالای خود اطلاعی نداشته و حتی نیمی از افرادی که از فشار خون خود مطلع هستند فشار خون خود را کنترل نمی‌کنند و به دنبال درمان نیستند، به همین دلیل، بسیج ملی کنترل فشار خون آغاز شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر ادامه داد: براساس آمار در ایران حدود ۴۰ میلیون نفر جمعیت بالای ۳۰ سال داریم و چنانچه ۲۰ میلیون نفر از آن‌ها در طرح ملی کنترل فشار خون مورد سنجش قرار گیرند، پیش بینی می‌شود حداقل ۲ میلیون نفر بیمار دچار فشار خون را شناسایی و حدود یک میلیون نفر از آن‌ها تحت درمان و مراقبت‌های ثانویه فشار خون قرار گیرند.

ترکاشوند با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نفر در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در ملایر به فعالیت پرداختند، افزود: تمام افرادی که در مرحله غربالگری به عنوان بیمار فشار خون بالا شناسایی شوند، پس از دریافت پیامک به مراکز جامع خدمات سلامت یا پزشک مربوطه ارجاع و مراحل مراقبت و درمان خود را طی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۰ پایگاه بهداشتی در سطح این شهرستان درگیر اجرای این طرح هستند، یادآورشد: مرحله نخست این طرح از ۲۷ اردیبهشت آغاز شده و مرحله دوم از ۱۷ خرداد در سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۵ تیر به مدت یک ماه ادامه دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر بیان کرد: طرح بسیج ملی " کنترل فشار خون" در تمامی مراکز و پایگاه‌های بهداشتی ثابت و سیار شهری و روستایی و بیمارستان‌ها، ‏در میعادگاه‌های نماز جمعه، بوستان‌ها و مناطق حاشیه شهر ملایر در حال انجام است.

ترکاشوند عنوان کرد: کارشناسان مرکز بهداشت ملایر، در ایستگاه پایش فشار خون آموزش‌ها و توصیه‌های لازم در مورد راهکار‌های مهم برای کاهش و کنترل فشار خون از جمله میزان مصرف نمک، استفاده روزانه میوه و سبزیجات و محدود کردن مصرف فست فود‌ها را به مراجعه کنندگان ارائه دادند.

انتهای پیام/ب

فشار خون ۱۵۰ هزار ملایری مورد سنجش قرار گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار