مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

واگذاری بخشی از هفتاد قله کذب است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی واگذاری بخشی از هفتاد قله راتکذیب کرد.

واگذاری بخشی از هفتاد قله کذب استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ چند وقتیست مطالبی در فضای مجازی مبنی بر واگذاری ۴ هزار هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده هفتادقله به سازمان صنعت معدن تجارت برای ایجاد شهرک صنعتی امیرکبیردر اراک، منتشر شده است.

میرزائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی  در پاسخ به این مطالب گفت: این مطالب  غیر واقعی و موجب تشویش افکار عموم است و هیچ گونه توافق و تفاهمی در مورد واگذاری اراضی در منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک انجام نشده و هیچ مجوزی هم صادر نشده است.

میرزایی افزود: پیشنهاد تغییر در میزان اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در منطقه هفتاد قله از سال ۸۵ مطرح شده، که در طی این سال‌ها و در تمامی مکاتبات انجام شده با دفاتر تخصصی سازمان با این موضوع مخالفت و هیچ گونه مجوزی صادر نشده است.

وی اضافه کرد: همچنین در سنوات گذشته و در سفر‌های استانی روسای سازمان محیط زیست سرکار خانم ابتکار و جناب آقای دکتر کلانتری به شدت با این درخواست مخالفت شده است.

 واگذاری اراضی ملی تحت حفاظت محیط زیست ممنوع است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: طبق مفاد قانونی ماده ۱۶ " قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست " و تبصره ۴ ماده ۳۱ " قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع " بنابر نص صریح قانون واگذاری اراضی ملی در مناطق چهارگانه تحت حفاظت محیط زیست ممنوع میباشد.

وی همچنین در خصوص منطقه چنار واقع در ضلع جنوبی هفتاد قله بیان کرد: بر اساس درخواست سازمان حفاظت محیط زیست کشور و به منظور ارتقاء سطح حفاظتی منطقه چنار مقرر شد سازمان صنعت معدن و تجارت از صدور هرگونه مجوز معدنی در داخل منطقه مذکور خودداری کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه محیط زیست امانتی در دست ما برای نسل آینده است، ضمن قدردانی و تشکر از مردم و حامیان محیط زیست که در راستای حفظ تلاش می‌کنند و نسبت به مسائل محیط زیست خود حساس هستند از ان‌ها در خواست کرد، اخبار و رویداد‌های محیط زیستی را از مراجع ذیصلاح و قانونی پیگیر باشند.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: محیط زیست ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.