آموزش عابران و موتورسواران شهر املش

رئیس پلیس راهور گیلان در املش از آموزش عابران و موتورسواران این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور استان گیلان در هفتمین همایش ایمنی موتورسواران در شهرستان املش گفت: در ۲ سال گذشته ۱۰۰ در صد جان‌باختگان تصادفات رانندگی شهر املش از عابران و موتورسواران بودند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در راستای کنترل و کاهش تصادفات رانندگی در سال جدید موضوع آموزش عابران و موتورسواران را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: بیش از ۶۵ درصد تصادفات رانندگی استان به این دو گروه اختصاص دارد.

رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به اینکه متاسفانه درصد قابل توجهی از موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند و این موضوع در شهر‌های حاشیه‌ای و روستا‌ها فراگیرتر است، اظهار داشت: برابر آمار پزشکی قانونی استان ۸۵ درصد موتورسواران کشته شده در تصادفات رانندگی به دلیل ضربه به سر جان خود را از دست داده‌اند که این موضوع اهمیت استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسیکلت سواران را دوچندان می‌کند.

سرهنگ محمدی یادآور شد: پلیس راهور و راه استان از ابتدای سال تاکنون ۱۹ همایش ارتقاء ایمنی موتورسواران و عابرین پیاده را برگزار کرده‌اند و تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این همایش‌ها به صورت حضوری تحت آموزش قرار گرفته و تعداد ۹۰۰ کلاه ایمنی نیز در این همایش‌ها به موتورسواران اهدا شده است.

وی تصریح کرد: پلیس تلاش فراوانی برای کاهش تلفات ناشی از تصادف موتورسواران به کار گرفته است و این هم بدون همکاری مردم و استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی تحقق نخواهد یافت.

در این همایش ۵۰ کلاه ایمنی به قید قرعه به موتورسواران حاضر اهداء شد.

انتهای پیام/ع

اهدای کلاه ایمنی رایگان به موتورسیکلت سواران شهر املش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.