۳۰ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی موتور‌سواران هستند

رئیس پلیس راهور گیلان بر لزوم استفاده از کلاه ایمنی تاکید کرد و گفت: علت مرگ اغلب جانباختگان تصادفات موتورسیکلت ضربه به سر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ محمد‌رضا محمدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان گفت: رعایت نکردن نکات ایمنی هنگام رانندگی با موتورسیکلت علت بیش از ۳۰ درصد جانباختن موتورسواران است.

وی، با اشاره به اینکه استفاده از موتورسیکلت بدون کلاه‌ ایمنی بسیار خطرناک است، بر لزوم استفاده از کلاه ایمنی هنگام رانندگی تاکید کرد و افزود: متاسفانه علت مرگ اکثر جانباختگان تصادفات موتورسیکلت ضربه به سر بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان، از اجرای از اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی رایگان به موتورسواران خبر داد و گفت: با هدف ارتقاء سطح ایمنی موتورسواران در استان و با توجه به شمار جان باختگان این وسیله نقلیه، اهدای کلاه ایمنی با شعار کلاهی برای زندگی و همچنین آموزش راکبان موتورسیکلت در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

سرهنگ محمد‌رضا محمدی، بر ضرورت استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی و دقت در رانندگی با توجه به آمار بالای تصادفات منجر به فوت راکبان موتور‌سیکلت در استان تاکید کرد و از موتورسواران خواست پلیس را در زمینه کاهش تصادفات با استفاده از کلاه ایمنی و رعایت قوانین یاری و همراهی کنند.

وی تصریح کرد: چگونگی نحوه تردد ایمن در جاده‌ها، آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی، رعایت نکات ایمنی در هنگام موتورسواری و افزایش اطلاعات ترافیکی از مهترین مواردی است که با برگزاری همایش‌های مختلف به موتورسواران آموزش داده شود.

 

انتهای پیام/م.ع

موتور‌سواران یکی از گروه‌های آسیب پذیر حوادث رانندگی در گیلان هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.