تشریح عملکرد یک ساله ادارات جهاد کشاورزی کهگیلویه

سید عمران تقوی رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه امروز در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی به تشریح عملکرد یک ساله مجموعه ادارات جهاد کشاورزی کهگیلویه پرداخت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،سید عمران تقوی رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه امروز در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در تشریح عملکرد یک ساله مجموعه ادارات جهاد کشاورزی گفت:۷۰ طرح روستایی و عشایری با اشتغال زایی ۱۸۵ نفر معرفی و تصویب شد.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه افزود: اعتبار ۴۳ طرح دامپروری جذب شد که ۱۵ طرح به بهره‌برداری رسید و ۹ طرح دیگر در حال اجرا است.

وی با اشاره به تولیدات دامی در سال گذشته، گفت: افزون بر ۳۷۰۰ تن گوشت قرمز، قریب به ۳ هزار تن گوشت مرغ، ۲۱۰ تن گوشت بوقلمون و برای نخستین بار سه تن گوشت شترمرغ تولید و روانه بازار شد.

تقوی گفت: به منظور هدایت عملیات کنترل، آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در زمینه محصولات زراعی و باغی در سطح سه هزار و ۳۰۰ هکتار عملیات مراقبت و پیش آگاهی انجام گرفت.

وی با اشاره به ردیابی آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای باغات یادآور شد: بیماری قارچی در سطح ۱۸ هزار از مزارع گندم شناسایی و کنترل شد.

این مسؤول با بیان اینکه به برکت بارندگی‌های خوب، تجربه کشاورزان و آموزش‌های کارشناسان برداشت از سطح مزارع امسال رشد قابل توجهی داشت، گفت: تاکنون ۲۳ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری شده است.

وی اعتبار برآورده شده برای جبران خسارت ناشی از سیل را ۷۰ میلیارد تومان دانست و گفت: بر اثر آتش‌سوزی‌های عمدی و غیر عمدی نیز خسارات بسیاری به مزارع کشاورزان وارد شده است.

انتهای پیام/پ

تشریح عملکرد یک ساله ادارات جهاد کشاورزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.