سیل یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه و بویراحمد خسارت وارد کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برآورد خسارات ناشی از سیل در استان بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج جعفر گوهرگانی در نشست کمیته حمایت از تولید، اشتغال قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده کهگیلویه و بویراحمد گفت: خسارات ناشی از سیل براساس میزان ثبت شده از سوی دستگاه‌های تخصصی در سامانه جامع امداد و بازسازی سجاد که امکان، برآورد دقیق خسارات سیل را فراهم می‌کند، محاسبه و پیگیری می‌شود.

وی افزود: با توجه به محدود بودن منابع و حجم بالای خسارات ناشی از سیل در بخش‌های مختلف که در سامانه سجاد ثبت شده است و در پیش بودن فصل کار، تولید و اشتغال به خصوص در حوزه‌های مختلف کشاورزی دستگاه‌های اجرایی مسائل را اولویت بندی و در دستور کار قرار دهند.
گوهرگانی با اشاره به اینکه برآورد خسارات ناشی از سیل در استان بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است، گفت: در بحث توزیع منابع اختصاصی به استان اولویت‌ها و حجم خسارات مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری افزود: هرچند حجم خسارات در بخش‌های مختلف بسیار زیاد بوده، اما شرایط مالی دولت سخت و منابع محدود است و نباید توقعات بالایی ایجاد کرد.

وی افزود: متولیان و مسئولین مربوطه به خصوص حوزه بحران استان در مرکز کشور برای جذب بیشتر و تامین منابع مالی بلاعوض، تسهیلات ارزان قیمت و تملک دارایی پیگیر باشند.

گوهرگانی گفت: شاخص برای توزیع اعتبارات ابلاغی به استان با طرح‌هایی است که مجوز قانونی داشته و دچار خسارت شده و اکنون در سامانه سجاد ثبت شده‌اند.

انتهای پیام/ط

خسارت یک هزار ۱۰۰ میلیارد تومانی سیل به استان

 

برچسب ها: حوادث ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.