اختصاص ۵۱۱ میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل در استان

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۵۱۱ میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل در استان خبر داد

اختصاص ۵۱۱ میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل در استانبه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، وحید محمدی‌تبار مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۸۱ میلیارد ریال برای بازسازی خسارت در بخش کشاورزی و ۱۳۰ میلیارد ریال در بخش مسکن به این استان اختصاص یافته است.

وی افزود: در بخش بازسازی مسکن شهری ۵۰ میلیون تومان، بازسازی روستایی ۴۰ میلیون تومان با دوره تنفس ۳ ساله ۴ درصد اختصاص یافته است.

محمدی‌تبار با اشاره به اینکه برای تعیمر اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی ۱۵ میلیون تومان با بازپرداخت ۷ ساله تنفس دو ساله پیش بینی شده است، ادامه داد: ۳۸۱ میلیارد ریال اعتبارات بازسازی برای جبران خسارت سیل در بخش کشاورزی به صورت تسهیلات موضوع بند یک تصویب نامه شماره ۵۶۴۳۸ ت/۸۱۵۹ مورخ ۳۱ فرودین ماه در هیئت دولت تصویب شده است.

وی بیان کرد: بانک‌های در صورت عدم مراعات حال مردم و اجرای قانون در خصوص تسهیلات ماده ۱۲ دولت (بحران) برای جبران خسارات سیل، زلزله و ... با آنان برخورد می‌شود.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نمی‌شود فرد مصیبت دیده و حادثه دیده که حتی توان دریافت وام بدون سود را ندارد از آن فرد بخواهیم که ۲۵ درصد مبلغ تسهیلات به عنوان سپرده به بانک بدهد، زیرا اگر این فرد دو میلیون داشته باشد دیگر نیازی به ۱۰ میلیون تومان وام ندارد.

محمدی‌تبار بیان کرد: دولت در بخش بازسازی سیل در دو بخش کشاورزی (شیلات، زارعت، زنبورداری، باغداری، ایستگاه‌های پمپاژ آب، دام سبک و سنگین) و مسکن اعم از شهری و روستایی تسهیلات کم بهره برای جبران خسارت در استان‌های سیل زده اختصا داده است.

وی هم چنین گفت: سیل زدگان به ادارات تخصصی مربوطه شامل جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها مراجعه، تشکیل پرونده داده تا آن دستگاه‌های تخصصی پس از بررسی کارشناسی و دقیق نسبت به معرفی افراد اقدام کنند.

محمدی‌تبار خاطرنشان کرد: ادارت و فرمانداری‌ها از هرگونه اعلام خسارت غیر واقعی خوداری کنند، زیرا مدیریت بحران استان از صفر تا  ۱۰۰ فرایند و اعتبارات بحران را به عنوان نهاد حاکمیتی نظارت می‌کند.

انتهای پیام/پ

اختصاص ۵۱۱ میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.