پرداخت بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیلزدگان لرستان

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیلزده لرستان گفت: تاکنون ۳۰۶ میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیلزدگان استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضا خواجه ای، رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیلزده لرستان گفت: تاکنون ۳۰۶ میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیلزدگان استان پرداخت شده است.

 خواجه ای افزود: این مبلغ به ۶ هزار و ۳۰۰ واحد پرداخت شده که با تشکیل یا تکمیل پرونده های بیشتر، مابقی افراد نیز کمک بلاعوض را دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: تاکنون ۳۵ هزار واحد مسکونی ارزیابی و پرونده های ۳۰ هزار واحد تشکیل شده است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیلزده لرستان ادامه داد: تاکنون یکهزار و ۲۸۶ واحد مسکونی آواربرداری و تعمیر چهار هزار واحد شهری و روستایی نیز آغاز شده که تلاش می شود واحدهای تعمیری تا پایان تیرماه به نتیجه مطلوبی برسد.

خواجه ای گفت: هفت هزار و ۶۰۰ واحد برای عقد قرارداد تسهیلات به بانک های عامل معرفی و تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ نفر موفق به عقد قرارداد شده اند.

وی گفت: تمامی افرادی که مسکن آنها تخریب شده بود و در چادر زندگی می کردند اجاره بها دریافت کرده اند و تلاش می شود واحدهای احداثی تا پایان امسال به بهره برداری رسد.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیلزده لرستان افزود: علاوه بر بنیاد مسکن لرستان، پنج استان دیگر به عنوان معین لرستان در بازسازی مناطق سیلزده مشارکت دارند.

۴۱ هزار و ۶۸۴ واحد مسکن و تجاری شهر و روستاهای استان در ۱۸ شهر و ۱۲۰۰ روستا بر اثر سیل تخریب شده و یا آسیب دیده است.

یکهزار و ۸۵۵ واحد شهری و ۱۵ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی روستایی به طور کامل تخریب شده، پنج هزار و ۸۷۵ واحد مسکونی شهری و ۱۲ هزار و ۲۴۷ مسکن روستایی نیز آسیب دیده اند و نیازمند تعمیر هستند.

۲ هزار و ۳۷۳ واحد تجاری شهرها تخریب شده و سه هزار و ۴۲۰ واحد نیز آسیب دیده که این تعداد در روستاها به ترتیب ۲۱۵ و ۱۴۹ واحد است.

هم اکنون استان اصفهان در شهرپلدختر، اردبیل در معمولان، قزوین در نورآباد، مرکزی در دوره چگنی و استان کردستان در شهرستان های ازنا و الیگودرز کار بازسازی این مناطق را به عنوان استان معین برعهده دارند.

انتهای پیام/ر

بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیلزدگان لرستان پرداخت شد

برچسب ها: رضا خواجه ای ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار