رئیس سازمان صمت لرستان :

سیل به ۳۹۰۰ واحد صنفی در لرستان خسارت وارد کرده است

رئیس سازمان صمت لرستان گفت: در سیل اخیر به ۳۹۰۰ واحد صنفی لرستان میلیارد‌ها تومان خسارت وارد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمدرضا صفی خانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در جلسه ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که در اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد، عنوان کرد: واقعیت این است که لرستان در حال توسعه بوده و اقتصادی ضربه پذیر دارد و در سیل اخیر به لحاظ اقتصادی آسیب زیادی به استان وارد شد.

صفی خانی افزود: اگر جبران خسارت سیل با اتکا به توان منابع دولتی باشد با توجه به شرایط موجود که هنوز تزریق منابعی صورت نگرفته کار سخت است که پیشنهاد ما این است در این حوزه از ظرفیت بخش خصوصی و دولت در کنار هم استفاده شود.

وی گفت: بر اساس آخرین پایش‌های صورت گرفته ۳ هزار و ۹۰۰ واحد صنفی در استان در سیل اخیر خسارت دیده‌اند که برای کمک به آن‌ها باید تلفیقی از دولت و بخش خصوصی داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بر تلاش یا تسریع در رونق تولید در مناطق سیل زده تاکید نمود و عنوان کرد: باید توجه کنیم که هر چه سریع‌تر واحد‌ها را فعال کنیم و صرفا به دنبال پرداخت بیمه بیکاری نباشیم.

صفی‌خانی در پایان اظهار داشت: سازمان جغرافیایی کشور می‌تواند طرف کمتر از ۱۵ روز اطلاعات استان را قبل و بعد از سیل بدست آورده اطلاعات تطبیقی در این زمینه ارائه دهد، اما متاسفانه اقبالی برای انجام این کار در استان وجود ندارد.

انتهای پیام/ر

خسارت سیل به ۳۹۰۰ واحد صنفی در لرستان

برچسب ها: سیل ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.