توزیع تخم نوغان در بین بهره برداران بخش کشاورزی آبیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: به منظور ترویج و احیای صنعت نوغانداری، سه جعبه تخم کرم ابریشم در بین متقاضیان این شهرستان توزیع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، بیژن لطفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از توزیع سه جعبه تخم کرم ابریشم در بین متقاضیان این شهرستان خبر داد و گفت: تخم کرم ابریشم در مدت ۱۰ روز به لارو کرم تبدیل می‌شود و پس از حدود یک ماه پیله زنی را آغاز می‌کند.

لطفی اظهار داشت: یک جعبه تخم نوغان که شرایط مناسب حرارت، مسائل بهداشتی، تغذیه مناسب و سایر موارد لازم را داشته باشد بین ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم پیله تولید می‌کند.

وی اضافه کرد: پرورش پیله‌تر ابریشم متناسب با شرایط آب هوایی شهرستان آبیک از اواسط فرودین و اوایل اردیبهشت هر سال آغاز و پس از یک دوره ۴۵ روزه و برای تولید نخ به کارگاه‌های ابریشم کشی انتفال داده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: با توجه به پتانسیل و شرایط این شهرستان؛ تولیدکننده کرم ابریشم دو بار در سال قادر به پرورش است.

لطفی افزود: پرورش‌دهنده در یک اتاق با حرارت و رطوبت مناسب می‌تواند به پرورش کرم ابریشم بپردازد؛ به همین دلیل نوغانداری می‌تواند به عنوان شغل جانبی در نظر گرفته شود و حتی بانوان روستایی که به خانه‌داری مشغول هستند، می‌توانند در این حوزه نیز فعال شوند.

لطفی خاطر نشان کرد: علاقمندان پرورش نوغانداری برای کسب اطلاع می‌توانند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبیک مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

توزیع سه جعبه تخم کرم ابریشم در آبیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار