تولید گندم به ۱۴.۵ میلیون تن می‌رسد

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در بوشهر گفت: با توجه به بارندگی‌های مناسب تولید گندم کشور امسال به ۱۴.۵ میلیون تن می‌رسد.

تولید گندم به ۱۴.۵ میلیون تن می‌رسدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسماعیل اسفندیاری پور در آیین شکرگزاری گندم در سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر و در جمع کشاورزان افزود: سطح زیر کشت گندم در سال زراعی ۹۷-۹۸، شش میلیون هکتار بود شامل دو میلیون هکتار آبی و ۴ میلیون هکتار دیم.

وی با بیان اینکه برداشت گندم از اسفند شروع شده و تا اواسط شهریور ادامه دارد، افزود: تا کنون بیش از سه میلیون و صد هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

اسفندیاری پور گفت: اکنون مراحل پایانی برداشت گندم در اقلیم‌های گرم و خشک است و از اوایل تیر نیز برداشت در استان‌های سردسیر آغاز می‌شود.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه پارسال ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از مزارع کشور برداشت شد، عنوان کرد: از این میزان ۹و نیم میلیون تن گندم و ۵۳۰ هزار تن بذر از کشاورزان خریداری شد که این بذر‌ها در کشت امسال استفاده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر هم با بیان اینکه استان بوشهر ۷۵ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دارد، گفت: در ۲۲ هزار هکتار از اراضی کشت به صورت مکانیزه انجام گرفت.

محمدتقی منوچهری افزود: امسال بیش از صد دستگاه کمباین برای برداشت و هفت مرکز برای خرید گندم اختصاص دادیم.

وی ادامه داد:در استان بوشهر ۳۱۴ هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد و در سبزی و صیفی پیشتاز هستیم به گونه‌ای که این استان با تولید بیش از ۶۰۰ هزار تن اولین تولیدکننده گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور است.

انتهای پیام/ف

با توجه به بارندگی‌های مناسب تولید گندم کشور امسال به ۱۴.۵ میلیون تن می‌رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.