در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ویزیت و جراحی رایگان شکاف لب و کام در مناطق محروم کشور

استاد گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی گفت: اعضای یک تیم پزشکی در مناطق محروم و کم برخوردار بیماری‌های شکاف لب و کام را به صورت رایگان جراحی می‌کنند.

آمار تولد نوزادان مبتلا به شکاف لب و کام در ایران/ ویزیت و جراحی رایگان شکاف لب و کام در مناطق محروم کشورعبدالجلیل کلانتر هرمزی، استاد گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: چند سالی است که تیم "مرهم"  با هدف ارائه خدمات تخصصی در زمینه‌های مختلف به خصوص بیماری‌های شکاف لب و کام در کشور راه اندازی شده است و اعضای این تیم در مناطق محروم و کم برخوردار به صورت رایگان اقدام به انجام عمل‌های جراحی می‌کنند.
او ادامه داد: به دلیل مشکلات ساکنان مناطق محروم در زمینه رفت و آمد به تهران و مراکز استان‌ها برای انجام عمل‌های جراحی به ویژه در حوزه شکاف لب و کام تیم ما با حضور متخصصان رشته‌های مختلف از جمله پوست و زیبایی تشکیل شد و فعالیت خود را به طور رسمی از سال ۸۷  آغاز کرد.
ویزیت و جراحی رایگان شکاف لب و کام در مناطق محروم کشور
 
کلانتر هرمزی تاکید کرد: اولین سفر این تیم با هدف ویزیت رایگان مردم مناطق محروم به استان خوزستان انجام گرفت. در این سفر بیش از ۵۰۰ نفر به طور رایگان ویزیت و ۴۰ نفر تحت عمل جراحی شکاف لب و کام قرار گرفتند.
ویزیت و جراحی رایگان شکاف لب و کام در مناطق محروم کشور
استاد گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: تا به امروز ۲۴ سفر به مناطق محروم و کم برخوردارتر داشته‌ایم و بالغ بر ۲۰ هزار ویزیت رایگان و بیش از یک هزار و ۸۰۰ عمل جراحی شکاف لب و کام انجام شده است.
او افزود: از ابتدای فعالیتمان تا کنون  بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مناطق محروم و تهران تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند.
ویزیت و جراحی رایگان شکاف لب و کام در مناطق محروم کشور

بیشتر بخوانید:شکافی که کام و لب نوزاد را بد شکل می‌کند
استاد گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ پزشک متخصص در این تیم عضو هستند و تمام این پزشکان به طور داوطلبانه در سفر به مناطق محروم حضور دارند.  بیش از ۴۵ جراح پلاستیک، ۱۰ پزشک طب فیزیکی و توان بخشی و بیش از ۵ پزشک عمومی و ۵ متخصص بیهوشی به همراه روانشناس بالینی و کارشناس پرستاری در این تیم مشغول به فعالیت هستند.
ویزیت و جراحی رایگان شکاف لب و کام در مناطق محروم کشور
 
کلانتر هرمزی در پایان گفت:  این تیم از هیچ نهاد دولتی و عمومی بودجه‌ای دریافت نمی‌کند و تمام هزینه‌ها به وسیله پزشکان عضو در گروه تامین می‌شود.

انتهای پیام/

حضور داوطلبانه پزشکان در  مناطق محروم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار