در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مدارس مهارتی دانشگاه آزاد، مکانی برای حل چالش‌ها

رئیس دانشگاه واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد گفت: برای حل مسائل و چالش‌های کشور مدارس مهارتی دانشگاه آزاد تاسیس شده‌اند.

محمد جواد علمایی رئیس دانشگاه واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مدارس مهارتی این دانشگاه اظهار کرد: یکی از راهبردهای دانشگاه آزاد در برنامه جدید این دانشگاه احداث مدارس مهارتی است.

وی ادامه داد: در این مدارس دوره‌های مهارت افزایی و مهارت آموزی آموزش داده می‌شود و دانشجویان با گذراندن این دوره‌ها می‌توانند مشکلات حوزه تحصیلی خود را پوشش دهند.

رئیس دانشگاه واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد با بیان اینکه مدارس مهارتی در واحدهای مختلف تاسیس شده‌اند، گفت: با توجه به نیازهای هر منطقه مدارس مهارتی ایجاد شده‌اند.

علمایی افزود: برای مثال مدرسه مهارتی حقوق در دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب و مدرسه مهارتی کیف و چرم در دانشگاه آزاد تبریز از نمونه‌های این مدارس هستند.

مدل‌سازی دادگاه‌های حقوقی در دانشگاه آزاد

وی با اشاره به مدرسه مهارتی حقوق گفت: در این مدرسه تمام امکانات همانند یک دادگاه حقوقی و محاکم قضایی در این مدرسه مدل سازی شده است؛ برای مثال یک طبقه مختص دادگاه حقوقی و طبقه دیگر مختص دادگاه کیفری است.

رئیس دانشگاه واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد ادامه داد: در این مدرسه استاد، قاضی، متهم و کارکنان دادگاه همگی دانشجویان هستند و اساتید همگی در کنار دانشجویان به کار نظارت می‌کنند، یعنی پرونده‌های واقعی از طریق دانشجویان رسیدگی خواهد شد.

علمایی تصریح کرد: لازم نیست دانشجویان این مدرسه فارغ‌التحصیل باشند بلکه حتی آنهایی هم که هنوز دانشجو هستند و مدرک خود را دریافت نکرده‌اند هم می‌توانند وارد این مدرسه شوند.

وی ادامه داد: با وجود این که اصل برای دانشجویان است، تمام دانشجویان از سراسر کشور هم می‌توانند در این مدرسه حضور پیدا کنند.

رئیس دانشگاه واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد یادآوری کرد: این مدرسه به دنبال مهارت افزایی هر چه بیشتر در میان دانشجویان دانشگاه آزاد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار