مهم‌ترین رویداد‌های خبری و حوادث ۲۸ خرداد فارس

مهم‌ترین حوادث امروز بیست و هشتم خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه بیست و هشتم خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۴۸۰ هزار نخ سیگار قاچاق در ممسنی

سرهنگ محمد هاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی گفت: ماموران انتظامی پاسگاه "فهلیان" این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک اتوبوس مشکوک و آن برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از آن خودرو موفق به کشف ۴۸۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق شدند، عنوان داشت: در این خصوص راننده دستگیر شد.

سرهنگ قسام با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

کشف ۳۲ تن خرمای فاسد در بوانات

سرهنگ سید ابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی بوانات بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای طرح برخورد با کالای قاچاق در حین کنترل خودرو‌های عبوری در یک عملیات ضربتی به ۲ کامیون حامل بار مشکوک و آن‌ها را توقیف کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این دو خودرو، میزان ۳۲ تن خرمای فاسد و غیر قابل استفاده را کشف و ۲ نفر در این زمینه دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه برایر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سارق درون خودرو با ۲۰ فقره سرقت راهی زندان شد

سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران کلانتری "۲۳ گلدشت" این شهرستان، حین گشت زنی به فردی که در حال پرسه زنی در بین خودرو‌های پارک شده بوده مظنون و آن را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم دستگیر شده برای ادامه تحقیقات به کلانتری منتقل شد، بیان کرد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که وی از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در برابر ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به ۲۰ فقره سرقت درون خودرو در شیراز اقرار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه کلیه صحنه‌های سرقت بازسازی و تا کنون تعدادی از شکات شناسایی شده اند، اظهار کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ القاصی مهر در پایان ضمن هشدار به شهروندان، تصریح کرد: برای پیشگیری از سرقت به توصیه‌های پلیسی توجه داشته و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت و یا تردد افراد مشکوک و ناشناس مراتب را سریعا با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۲۰ هکتار از مراتع طبیعی جره و بالاده طعمه حریق شد

سرهنگ محمد عبادی نژاد فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر آتش سوزی مراتع طبیعی در بخش "جره و بالاده" این شهرستان، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به آتش سوزی در منطقه و حضور به موقع عوامل انتظامی، آتش نشانی، شهرداری، بسیج و کمک‌های مردمی، این آتش سوزی در کمترین زمان ممکن و بدون خسارت جانی مهار شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این آتش سوزی برابر نظر کارشناسان، ۲۰ هکتار از مراتع طبیعی طعمه آتش شده است، تصریح کرد: تحقیقات لازم برای کشف علل این حوادث در دست بررسی است.

کشف ۱۵۹ کیلو مواد مخدر در فارس

سرهنگ عبدالله خسروانی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مطلع شدند فردی قصد دارد با استفاده از یک سواری ۴۰۵ مقادیری مواد مخدر را به شیراز انتقال دهد.

وی ادامه داد: موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان داراب قرار گرفت و با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس، خودرو مورد نظر را شناسایی و توقیف کردند.

سرهنگ خسروانی با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو میزان ۱۱۱ کیلو حشیش و ۴۸ کیلو و ۵۸۰ گرم تریاک کشف و راننده نیز دستگیر شد، تصریح کرد: یک سواری تیبا با ۴ نفر سرنشین که اسکورت محموله بود نیز توقیف و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کامیون حامل کالای قاچاق در خرمبید توقیف شد

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران پلیس آگاهی استان اقدام به کنترل و بازرسی از خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی کردند.

وی با بیان اینکه ماموران موفق شدند یک تریلر حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کنند، افزود: در بازرسی از این خودرو ۴ هزار و ۴۰۶ قطعه لوازم یدکی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

سردار حبیبی با اشاره به دستگیری یک نفر قاچاقچی و معرفی وی به مراجع قضائی، بیان کرد: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

دپوی احتکار شکر در فسا لو رفت

سرهنگ فرج رستمی فرمانده انتظامی فسا اظهار داشت: در راستای تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با پدیده شوم احتکار و به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر دپوی شکر در یک واحد انباری در بلوار امام حسن این شهر، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران با انجام بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی از صحت گزارش دریافتی اطمینان حاصل کردند؛ افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی ماموران به آدرس مذکور اعزام و موفق شدند در بازرسی به عمل آمده ۲۵ تن شکر که با هدف توزیع خارج از شبکه دپو شده بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا ارزش این محموله احتکار شده را برابر نظر کارشناسان امر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مقام قضائی شد.

توقیف کمباین قاچاق در ارسنجان

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه کمباین مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه پس از توقف تریلر و بررسی مدارک مشخص شد کمباین از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است، تصریح کرد: ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ فداکار تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و به همراه خودرو و محموله برای سیر مراحل قانونی در اختیار اداره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی قرار گرفت.

یک کشته و ۳ مجروح حاصل برخورد پژو پارس با نیسان

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمالی استان فارس بیان کرد: در پی اعلام وقوع یک فقره تصادف رانندگی در محور "فیروزآباد"، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی حادثه به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: مأموران مشاهده کردند یک پژو پارس با ۲ سرنشین با یک وانت نیسان با ۲ سرنشین در محور مذکور با یکدیگر برخورد کرده اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این حادثه راننده پژو در دم فوت و ۳ سرنشین دیگر خودرو‌ها مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ دهقانی با بیان اینکه کارشناس پلیس راه علت این تصادف را تخطی از سرعت مظمئنه راننده نیسان اعلام کرد، به رانندگان هشدار داد از عجله و شتاب بی مورد در حین رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند تا شاهد چنین حوادث دلخراش نباشیم.

آسیب به دست دختر ۷ ساله هنگام استفاده از چرخ گوشت

مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان نی ریز از حادثه با وسایل برقی خبر داد و گفت: طی تماسی با اورژانس مبنی بر آسیب دست (تا قسمت آرنج) دختر ۷ ساله هنگام استفاده از چرخ گوشت در شهرستان نی ریز درخواست کمک شد.

محمدحسین کچویی افزود: با اعلام این حادثه بلافاصله نزدیک‌ترین آمبولانس و آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد که به دلیل خونریزی از دست و مشخص نبودن وضعیت دقیق دست آسیب دیده، آزادسازی دست آسیب دیده که تا آرنج در چرخ گوشتی فرو رفته بود در منزل انجام نشد و کودک بعد از ثابت سازی دست با چرخ گوشت همراه با پرسنل آتش نشانی و اورژانس به بیمارستان شهدای نی ریز منتقل شد.

کچویی ادامه داد: هنگام استفاده از چرخ گوشت به نکات زیر دقت کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.