مشارکت ۴۴ درصدی واجدان شرایط در طرح ملی کنترل فشارخون بالا در جنوب کرمان

دبیر ستاد اجرایی طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا گفت: آمار واجدان شرایط شرکت در طرح ملی کنترل فشار خون بالا در جنوب کرمان بیش از ۲۹۰ هزار نفر است.

مشارکت ۴۴ درصدی واجدان شرایط در طرح ملی کنترل فشارخون بالا در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی اصغر خیرخواه دبیر ستاد اجرایی طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا گفت: تا بیست و ششم خرداد، تکمیل پرسشنامه‌های طرح ملی کنترل فشار خون بالا در سطح شهرستان‌های جنوب کرمان پیشرفت ۴۴ درصدی داشته است.

وی افزود: ارائه دهندگان خدمت در ۵۴ ایستگاه فعال با ۱۵۵ کاربر و همچنین در مراکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی جنوب کرمان تاکنون موفق به سنجش و آموزش فشار خون و ثبت و تکمیل پرسشنامه ۱۲۷ هزار و ۵۶۹ نفر شده اند.

خیرخواه آمار واجدان شرایط شرکت در طرح کنترل فشار خون در جنوب کرمان را بیش از ۲۹۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: آمار‌ها نشان داده که در این طرح و تا امروز، بیش از ۱۲درصد از جمعیت غربالگری شده مبتلا به فشارخون بالا هستند و غربالگری تا پایان طرح ادامه دارد.

دبیر ستاد اجرایی طرح ملی کنترل فشارخون بالا درجنوب کرمان تصریح کرد: جمعیت بالای ۳۰ سال و همچنین زنان باردار در هر رده سنی و بیماران کلیوی که دچار افزایش فشار خون هستند، جامعه هدف این طرح را تشکیل می‌دهند.

خیرخواه گفت: اجرای طرح ملی کنترل فشار خون برای خانوار‌ها به صورت رایگان است، فاز اجرایی این طرح از ۱۷ خرداد آغاز و تا ۱۵ تیر همزمان با سراسر کشور در جنوب کرمان انجام می‌شود.

انتهای پیام /س

اجرای طرح ملی کنترل فشار خون برای خانوار‌ها به صورت رایگان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار