غربالگری فشار خون نیمی از مردم ملایر

 با اجرای طرح غربالگری فشار خون نیمی از مزدم ملایر فشار آن‌ها سنجیده و بیماران فشار خونی شناسایی می‌شوند.

غربالگری فشار خون نیمی از مردم ملایر به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محسن ترکاشوند، رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به اینکه مهمترین هدف از اجرای طرح ملی غربالگری فشار خون شناسایی افراد دارای این بیماری است گفت: اجرای این طرح از مورخه ۱۷ خرداد در یک هفته اول پیشرفت ۲۵ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۶ هزار نفرمعادل ۵۰ درصد جمعیت ۳۰۰ هزار نفری ملایر شامل این طرح می‌شوند اظهارداشت: کلیه افراد  بالای ۳۰ سال، بیماران کلیوی و زنان باردار جمعیت هدف ما در این طرح بوده که ضروریست  شناسایی و سنجش شوند.

وی با بیان اینکه کد ملی و تاریخ تولد و شماره تلفن همراه تنها مدارک واطلاعات مورد نیاز است، خواستار مراجعه  کلیه مشمولین به نزدیکترین پایگاه و مراکز سلامت، درمانگاه‌ها، مراکز بهداشت وتیم‌های سیار شبکه بهداست و درمان  شد.

ترکاشوند با تأکید بر اینکه طرح  ارزیابی و سنجش  فشار خون به صورت رایگان انجام و  پیامک آن برای شخص ارسال می‌شود ابراز کرد: در صورت  نیاز به ارجاع افراد به مراکز درمانی و پزشک این امر نیز  با حداقل هزینه انجام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به اینکه کلیه هماهنگی‌ها با ادارات، صنایع وکارخانجات و محل‌های تجمع افراد و میعادگاه‌های نماز جمعه انجام شده تصریح کرد: در مجموع ۴۰۰ نفر از پرسنل متخصص و آموزش دیده شبکه  بهداشت و درمان، هلال احمر و سایر افراد معرفی شده از دستگاه‌های شهرستان در این طرح فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه این طرح  تا ۱۵ تیر  به مدت یک ماه  ادامه دارد گفت:طبق بررسی و پیش بینی‌های انجام شده حدود ۱۴۶ هزار نفر از جمعیت شهرستان که شامل افراد بالای ۳۰ سال، بیماران کلیوی وزنان باردار که معادل نصف جمعیت ملایر است در این طرح مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه  تنها در دو شهر همدان و ملایر به دلیل پراکندگی جمعیت  مشکلات کمی  در راستای اجرای  بهینه  این طرح وجود دارد، خواستار  همراهی وتعامل همه اقشارمردم، دستگاه‌های اجرایی و به ویژه خبرنگاران  در راستای اطلاع رسانی و مراجعه مردم و جمعیت هدف برای سنجش و ارزیابی در مدت زمان مقرر شده شد.

انتهای پیام/ ا

غربالگری ۵۰ درصد مردم ملایر در طرح کنترل فشار خون

برچسب ها: فشار خون ، ملایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار