تجهیز نیروی هوافضای روسیه به جنگنده‌های میگ-۳۵

رئیس شرکت هواپیمایی روسی «میگ» اعلام کرد نیرو‌های هوافضای این کشور به زودی به دو جنگنده میگ-۳۵ مجهز خواهند شد.

تجهیز نیروی هوافضایی روسیه به جنگنده‌های میگ-۳۵به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس شرکت هواپیمایی روسی «میگ» اعلام کرد نیروی هوافضای روسیه تا پیش از پایان سال میلادی جاری به دو جنگنده پیشرفته میگ-۳۵ تجهیز خواهد شد.

این مقام شرکت هواپیمایی میگ اعلام کرد طی سه سال گذشته پیشرفت‌های چشمگیری را در برنامه جنگنده میگ-۳۵ داشتیم. ما ساخت این جنگنده را به سرعت آغاز کردیم. طی دو سال و نیم  گذشته ما قرارداد را با وزارت دفاع روسیه صورت دادیم و طبق این قرارداد تا پیش از این، دو فروند هواپیما را به منظور انجام آزمایش‌ها به نیروی هوافضای روسیه تحویل دادیم. قصد داریم تا پایان سال جاری ۴ هواپیمای باقی مانده را نیز تحویل دهیم.

این مقام شرکت هواپیمایی میگ اعلام کرد این شرکت در نظر دارد تا قرارداد جدیدی را با وزارت دفاع روسیه برای تحویل جنگنده‌های میگ-۳۵ به امضا برساند.

جنگنده میگ-۳۵ یک جنگنده چندمنظوره با هدف ایجاد برتری هوایی است که توسط شرکت «میکویان گوویچ» روسیه طراحی و ساخته شده است. این جنگنده به عنوان برترین جنگنده نسل ۴++ شناخته می‌شود که با ارتقا و ترکیب دو نسخه میگ-۲۹ طراحی شده است. روسیه و هند از کشور‌های استفاده کننده از این نوع جنگنده هستند. این جنگنده پیشرفته روسیه دارای قابلیت مبارزاتی و عملکرد پروازی قابل توجه است. جنگنده میگ-۳۵ قادر به پرواز در سرعت بالای ۲ هزار ۷۰۰ کیلومتر در ساعت است.

سال گذشته شرکت تولیدات نظامی روسیه اعلام کرد تولید انبوه جنگنده میگ-۳۵ را ظرف دو سال آتی و پس از پایان آزمایش ها آن آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دکترمحسن نصیروندگرمی
۲۰:۵۰ ۰۵ دی ۱۳۹۸
سلام.واقعا میگ35 جنگنده خوبی هست که برای مقابله با اف35 طراحی شده است،میگ35 قدرت مانور پذیری خوبی دارد.
آخرین اخبار