۳۰ خردادماه؛

سومین نشست تاریخ شفاهی ترور در تهران برگزار می‌شود

سومین نشست تاریخ شفاهی ترور با موضوع تاریخ شفاهی ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ فردا سه‌شنبه در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سومین نشست تاریخ شفاهی ترور با موضوع تاریخ شفاهی ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ ساعت ۱۷ تا ۲۰ فردا (سه‌شنبه ۲۸ خرداد ماه) در تهران برگزار خواهد شد.

این نشست به همت بنیاد هابیلیان و در راستای راه اندازی ستاد دبیرخانۀ بازخوانی دهۀ شصت و ثبت تاریخ شفاهی این دهه مظلوم در سی‌وهشتمین سالگرد شورش مسلحانۀ منافقین برگزار می‌شود.

در این نشست آقایان جواد منصوری اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار یوسف فروتن اولین سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  آیت گودرزی از مسئولان کمیته انقلاب اسلامی، حمید داودآبادی نویسنده انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد دبیرکل بنیاد هابیلیان به عنوان مهمان حضور خواهند داشت و سخنرانی خواهند کرد.

گفتنی است، اعضای گروهک منافقین در ساعت ۴ بعدازظهر شنبه ۳۰ خرداد ۶۰ با انواع سلاح‌های سرد اعم از تیغ موکت‌بری، چاقو، قمه، ساتور و پیچ گوشتی به جان مردم افتادند و دست‌کم ۲۴ نفر را در تهران به‌شهادت رساندند و صد‌ها تن دیگر را نیز مجروح ساختند. این جنایت فجیع در حالی صورت گرفت که مسعود رجوی به هوادارانش گفته بود که ظرف چند ساعت تمامی کمیته‌ها را تسخیر کنند؛ اما بعد مشخص شد که او در محاسباتش دچار اشتباه شده و ظرف چند ساعت این مانور مسلحانه شکست خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار