شناسایی ۱۵۰ نقطه بحرانی مستعد حریق در لرستان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۱۵۰ نقطه بحرانی مستعد حریق در استان شناسایی و تاکنون ۷۰ نقطه از آن تجهیز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۱۵۰ نقطه بحرانی مستعد حریق در استان شناسایی و تاکنون ۷۰ نقطه از آن تجهیز شده است.

شیرزاد نجفی  اظهار داشت: در لرستان حدود یک میلیون و ۲۱۷ هزار هکتار جنگل و حدود ۸۸۵ هزار هکتار مرتع وجود دارد که به علت کوهستانی بودن و شیب بالای منطقه نیازمند به بحث پیشگیری از حریق می‌باشند.

وی گفت: در این راستا استفاده از جوامع محلی، کشاورزان، دهیاری‌ها و شورا‌ها باید در دستور کار قرار گیرد

وی افزود: ۱۵۰ نقطه بحرانی مستعد حریق در استان شناسایی شده، که تاکنون موفق شده ایم ۷۰ نقطه بحرانی را تجهیز و مابقی را نیز با اعتباری که از محل استانداری لرستان به منابع طبیعی اختصاص داده شده است را، تجهیز خواهیم کرد.

نجفی ادامه داد: شهرستان‌های خرم آباد، چگنی، کوهدشت، پلدختر و رومشکان جزو شهرستان‌های بحرانی مخسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: بارندگی‌های خوب و قابل توجهی که در استان رخ داد باعث شد پوشش گیاهی بیش از پیش غنی شود که همین پوشش گیاهی و گرم شدن چند درجه‌ای هوا نسبت به سال گذشته می‌تواند در بحث حریق مشکل ساز باشد.

وی گفت: استاندار لرستان ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور پیشگیری از حریق و خرید ادوات اطفاء حریق اختصاص داده است.

نجفی افزود: مردم باید همکاری‌های لازم را با منابع طبیعی داشته باشند و هرگونه آتش سوزی را با تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اضافه کرد: بنا به حساسیت موضوع و دستور رییس سازمان جنگل ها، یک عدد بالگرد در اول تیرماه در استان بمنظور کمک به اطفاء حریق مستقر خواهد شد.

انتهای پیام/ب

۱۵۰ نقطه بحرانی مستعد حریق در لرستان شناسایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.