رئیس کل دادگستری لرستان:

حفظ منابع طبیعی در دستور کار دستگاه قضایی

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و اراضی ملی استان در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،جعفر بدری، رئیس کل دادگستری لرستان  روز سه شنبه در جلسه شورای حفاظت و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی شهر ستان بروجرد در فرمانداری این شهرستان گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و اراضی ملی استان در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

جعفر بدری افزود: مجازاتی که برای کسانی که منابع طبیعی و اراضی ملی را تصرف می‌کنند باید بازدارنده باشد.

وی اظهار داشت: منابع طبیعی و ادارات مرتبط باید با نظارت مستمر قبل از هر گونه تصرف اراضی ملی از تصرفات غیر قانونی جلوگیری کنند تا نیاز به تخریب و تشکیل پرونده قضایی نباشد.

رئیس کل دادگستری لرستان بیان کرد: خسارتی که در پی تخریب و تصرف اراضی ملی به دولت می‌رسد باید جبران شود و نباید کاری کنیم که افراد بدون دغدغه اقدام به تصرف اراضی ملی کنند.

بدری با اشاره به عملکرد ضعیف در زمینه تحولات اداری اضافه کرد: در عملکرد ادارات باید شفاف سازی باشد و همه امورات باید طبق قوانین و مقررات اداری انجام شود.

وی ادامه داد: افراد با نفوذ اقدام به تصرف اموال عمومی و منابع طبیعی و اراضی ملی می‌کنند آنگاه ادارات خدمات رسان نیز با توجه به غیر قانونی بودن کار آنان خدمات آب و برق و گاز در اختیارشان قرار می‌دهند و این خود یک تخلف ادرای است.

رئیس کل دادگستری لرستان اظهار داشت: یکی از مواردی که باعث سلب اعتماد مردم از مسئولان می‌شود ملاحظاتی است که برای افراد خاص در ادارات دولتی صورت می‌گیرد و باید جلوی اینگونه اقدامات گرفته شود.

بدری گفت: ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، محیط زیست و شهرداری‌ها قبل از هرگونه تصرف اراضی ملی و ساخت و ساز غیر مجاز اقدامات لازم را انجام دهند تا نیاز به تشکیل پرونده قضایی نباشد.

وی افزود: از مدیران شهرستانی که در مقابل افراد با نفوذ ایستادگی می‌کنند تا منابع طبیعی و اراضی ملی تخریب نشود به صورت قانونی حمایت خواهیم کرد.

شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: شهرستان بروجرد دارای ۹۸ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی و ۹۳ هزار هکتار اراضی کاورزی است.

 نجفی افزود: شهرستان بروجرد در استان لرستان رتبه دهم جنگل و رتبه ششم مرتع را دارد.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۲۰ میلیارد ریال در حوزه آبخیزداری در سه منطقه شهرستان بروجرد انجام شد تا بتوانیم اراضی ملی و منابع طبیعی را حفظ و حراست کنیم.

مدیر کل منابع طبیعی لرستان بیان کرد: در سال جاری نیز ۴۰ میلیارد ریال در حوزه آبخیزداری روستا‌های گندل گیلان، حاجی آباد و زرشکه هزینه می‌شود.

نجفی اضافه کرد: تاکنون در شهرستان بروجرد ۵۵ پرونده قضایی برای افرادی که اراضی ملی را تصرف کرده‌اند تشکیل و ۱۷۳ هکتار زمین خلع ید شده است.

وی افزود: هم اکنون در شهرستان بروجرد ۳۵۰ هکتار زمین به دانشگاه آزاد اختصاص داده شده که ۱۰۰ هکتار آن در اختیار این واحد دانشگاهی است و ۲۰۰ هکتار بلا استفاده رها شده که در صورت خلع ید می‌تواند به عنوان منطقه گردشگری مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/ر

حفظ منابع طبیعی در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد

برچسب ها: دادگستری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.