رئیس‌کل دادگستری لرستان مطرح کرد؛

برخورد با ساخت‌وساز غیرمجاز در مناطق گردشگری بروجرد

بدری گفت:عدم شفافیت استخدامی‌ها در شهرداری‌ها منجر به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مناطق گردشگری بروجرد می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، جعفر بدری رئیس‌کل دادگستری لرستان ظهر سه شنبه در کارگروه حفاظت از اراضی ملی شهرستان که در محل فرمانداری ویژه بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری اینگونه جلسات حمایت همه جانبه از مدیران شهرستانی در برخورد با تخلفات گوناگون است.

وی با بیان اینکه برگزاری این جلسات برای خنثی کردن تهدیدات علیه مدیران دستگاه‌های اجرایی است، ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطح استان در اجرای مصوبات در برخی مواقع با مشکل مواجه می‌شوند و مشاهده می‌کنیم از سوی افراد نفوذی و یا اشخاص متمول تحت فشار قرار می‌گیرند.

رئیس کل دادگستری لرستان تصریح کرد: درست است برای برخورد با تخلفات در حوزه ساخت و ساز‌های غیرمجاز امکانات اندک بوده، اما همین رویه نشان دهنده کوتاهی و سهل انگاری دستگاه‌های متولی امر است.

بدری گفت: انتظار می‌رود مأمورین ارزیابی دستگاه‌های اجرایی وارد کار شده و برخوردی قانونی و قاطع با تخلفات از خود نشان دهند و به همین منظور در نظر داریم عملکرد دستگاه‌ها را در زمینه حفاظت از اموال عمومی، اراضی ملی، فساد و … مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی بابیان اینکه برخی اقدامات حقوقی دستگاه‌ها به موقع نیست، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که موجب سلب اعتماد مردم از دولت و قوه قضائیه می‌شود تبعیض میان افراد است که در برخی موارد افراد بانفوذ توانسته‌اند با اقدامات نادرست دست به زمین خواری‌های بزرگ بزنند و شخص زمین‌های دولتی را تصرف می‌کند و با او برخوردی انجام نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری لرستان در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به عدم شفافیت در نوع استخدام نیرو‌های شهرداری‌ها، افزود: بیشتر استخدامی‌ها از طریق آزمون باید انجام شود، اما به طور مثال مشاهده می‌کنیم در شهرداری بروجرد هیچ‌گونه شفافیتی در خصوص استخدام نیرو‌ها و تعداد جذب شده‌ها وجود ندارد و این عدم شفافیت در قرارداد‌ها و استخدامی‌ها مشکلات زیادی برای سیستم ایجاد کرده است.

بدری همچنین در رابطه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در مناطق گردشگری بروجرد تاکید کرد: قبل از اینکه ساخت و سازی انجام شود باید جلوی آن گرفته شود وگرنه تخریب بعد از ساخت هزینه‌های زیادی برای دولت به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی، تنها مصوبات تعیین کردن نباید باشد بلکه دستگاه‌های متولی امر موظفند برای اجرای مصوبات تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری لرستان افزود: برای ساخت و ساز ویلا در مناطق گردشگری افراد باید از دستگاه‌های متولی استعلام بگیرند و مستندات باید ارائه شود چرا برخی از ساخت و ساز‌های بدون مجوز انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/پ

ورود دادگستری به ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه ها

برچسب ها: محیط زیست ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.