مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم عنوان کرد؛

فرهنگ شهروندی در تاکسی‌های شهر مقدس قم آموزش داده می شود

عزتی گفت: آموزش‌های ترافیکی شهروندی توسط برچسب‌های پشت تاکسی و تابلو‌های داخل تاکسی در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ مرتضی عزتی مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با بیان اینکه آموزش‌های ترافیکی شهروندی توسط برچسب‌های پشت تاکسی و تابلو‌های داخل تاکسی در حال انجام است، گفت: در مراحل بعدی موضوعات مختلف شهروندی همچون آداب سفر، رعایت قوانین عبور و مرور، استفاده از حمل و نقل عمومی و ... آموزش داده می‌شود تا مسافران و تاکسیرانان سطح شهر، در طول سفر خود از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند و تاثیر بسزایی در ارتقای فرهنگ شهروندی دارد.

وی با توجه به سیاست‌های مدیریت شهری، بیان کرد: موضوع آموزش در کلان شهر‌ها اهمیت بالایی دارد و شهرداری هم به رویکرد انسانی و آموزشی تاکید دارد و نگاه اصلی در شهرداری تبدیل شهرداری به نهاد اجتماعی، فرهنگی است و ما نیز در این خصوص طبق مصوبات شورای اسلامی شهر عمل می‌کنیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به آموزش حقوق و وظایف متقابل رانندگان ناوگان تاکسیرانی و مسافران درون شهری در تابلو‌های تبلیغاتی داخل تاکسی و پیام‌های ترافیکی، تصریح کرد: در یک هزار و ۲۰۰ تابلو تبلیغاتی تاکسی شهری در قالب آیین نامه ۱۲ ماده‌ای به این موضوع پرداخته می‌شود.

عزتی با بیان اینکه در قم ۶ هزار تاکسی مشغول به فعالیت هستند،افزود: فرهنگ ترافیک ملت‌ها نشان دهنده فرهنگ آن جامعه است و تاکسیرانان می‌توانند در بهبود فرهنگ شهروندی تاثیرگذار باشند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه تاکسی یک نقش نمادین و ویترینی در کلان شهر‌ها دارد، گفت: زائرین و توریست‌ها اولین بار تاکسی را انتخاب می‌کنند، به همین دلیل تاکسی‌ها در قضاوت‌های افراد در مورد فرهنگ کشور‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند.

عزتی در پایان افزود: طرح تبلیغ فرهنگ شهروندی روی سایبان شیشه راننده که با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست نیز جزء برنامه‌های فرهنگی این سازمان است.

انتهای پیام/ح

آموزش  فرهنگ شهروندی در تاکسی‌های شهر مقدس قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار